Zabudowa Iveco Daily i winda do zadań specjalnych
Zabudowa Iveco Daily ma charakter niestandardowy. Ilość zastosowanych rozwiązań, które posiada czerwone Iveco Daily, czyni ten pojazd wszechstronnym. Jak wykorzystać pełną długość zabudowy (6100 mm) i maksymalne możliwości kubatury nadwozia? Zapraszamy do lektury. Jest dużo zdjęć oraz krótki film wideo.
Oczekiwaniem klienta było skonfigurowanie pojazdu pod określone potrzeby. Jedną z nich była możliwość załadunku przy rampie. Charakter codziennej pracy wymagał, by kierowca mógł podjechać pod nią możliwie blisko, a w innych przypadkach możliwe będzie skorzystanie z windy załadunkowej. Co ciekawe, cały mechanizm jest podwieszany i chowany pod zabudową, dzięki czemu kierowca wykorzystuje pełną dopuszczalną długość na Iveco Daily, czyli 6100 mm. Prezentujemy też pozostałe wyposażenie zrealizowanego zamówienia. Do zabudowy przeznaczono Iveco Daily (2016) o pojemności 3.0 litra i mocy 170 KM.
Iveco Daily – winda do zadań specjalnych
Winda załadunkowa w skrzyni z plandeką to kombinacja popularna i z której coraz chętniej korzystają firmy transportowe. Przyczyn takiego wyboru jest wiele: zwiększone możliwości załadunku i rozładunku towaru, skrócenie czasu w trakcie rutynowych czynności, podniesienie komfortu pracy, szansa na maksymalne wykorzystanie parametrów nadwozia. Stało się to jedną z motywacji klienta do adaptacji takiego rozwiązania. 4-siłownikowa winda hydrauliczna obsługiwana jest przez panel kontrolny znajdujący się tuż obok. Warto pamiętać, że przed uruchomieniem windy niezbędne jest wysunięcie słupka podporowego i zabezpieczenie go przed przemieszczaniem. Cały proces zilustrowaliśmy na poniższym filmie wideo.
Może zainteresuje Cię inne wideo: Kabina sypialna BackSleeper z podwójnym łóżkiem na podwoziu Iveco Daily
Tylne drzwi kontenerowe typu Sandwich
Temat
z pozoru wydaje się banalny. Jednak każde rozwiązanie, którego celem jest zamknięcie plandeki, ma określoną funkcjonalność i ergonomię. Tutaj zastosowano drzwi tylne kontenerowe typu Sandwich. To ultralekka konstrukcja. Drzwi otwierane o kącie otwarcia 270° wzmacniają całą konstrukcję i gwarantują bezpieczeństwo ładunku podczas transportu. Wariantów zamknięcia skrzyni w naszej ofercie jest kilka. Krótki przegląd możliwości każdego z nich dostępny jest na naszym blogu. Tekst odnajdą Państwo tutaj.
Kabina sypialna LX na Iveco Daily
Specyfika pracy kierowcy wymaga, by przenieść cząstkę domu do wnętrza auta. Bardzo ważna jest nie tylko estetyka, ale przede wszystkim funkcjonalność określonego produktu. Cennym uzupełnieniem całego zamówienia było wyposażenie Iveco Daily w kabinę sypialną LX z pióropuszem i spojlerem. Całość lakierowana pod kolor z wzornika marki. Taka rozbudowana konfiguracja wspiera kierowcę w regeneracji po pracy, a czysto technicznie, w redukowaniu oporów powietrza, co zmniejsza zużycia paliwa. Z drugiej strony taka kombinacja rozwiązań poprawia prowadzenie pojazdu.
Iveco Daily – pozostałe wyposażenie
Prezentowany pojazd został dodatkowo wyposażony w dwie skrzynie narzędziowe o poj. 63 litrów, oświetlenie wewnętrzne dwupunktowe (LED). Przyglądając się pojazdowi możemy dostrzec przedłużenie lusterek. Kierowca Iveco poruszając się poszerzoną zabudową, podczas manewrów ma często utrudnioną widoczność. Takie praktyczne rozwiązanie w postaci specjalnej nakładki zwiększa bezpieczeństwo i komfort użytkowania pojazdu. Widoczna na zdjęciu dwustronna burtofirana oraz składany dach (jak działa, podajemy źródło na dole wpisu) czyni cały pojazd niezwykle wszechstronnym i dostosowanym do wysokich wymagań na rynku transportowym. W rezultacie okazuje się, że Iveco Daily i winda to rozwiązania ponadczasowe i wszechstronne.
Może zainteresować Cię także: Dach przesuwny i skrzynia z plandeką: zasada działania (zdjęcia+wideo)
Podobne realizacje: Skrzynia z plandeką i pióropuszem – podwozie Iveco Daily
Autor: Łukasz Dybalski