Skrzynia z plandeką i zabudowa kontenerowa – w co doposażyć?
Skrzynia z plandeką jak i zabudowa kontenerowa może zostać odpowiednio doposażona. W jakim celu? Choćby po to, by zwiększyć walory użytkowe pojazdu, poprawić komfort pracy kierowcy i zmniejszyć zużycie paliwa. W co warto zainwestować? Prezentujemy krótki przegląd oferty.
Z poniższego wpisu dowiedzą się Państwo, w co warto doposażyć skrzynie z plandeką i zabudowę kontenerową, by zwiększyć ich walory praktyczne i estetyczne oraz komfort użytkowania. Skrzynia z plandeką, jak i cały prawidłowo skonfigurowany pojazd spełnia nie tylko podstawowe potrzeby kierowcy, ale pozwala:
- Oszczędzić czas i paliwo,
- Zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy i przewożonego ładunku,
- Poprawić aerodynamikę pojazdu,
- Skutecznie wspierać budowę wizerunku przewoźnika.
Zarówno skrzynia z plandeką i zabudowa kontenerowa to zabudowy wszechstronne. Dają duże możliwości wyposażenia i rozbudowy. Co proponujemy? Oto nasz krótki przegląd propozycji. W przypadku doposażenia skrzyni z plandeką omawiamy:
Skrzynia z plandeką – doposażenie
Zabudowa międzynarodowa, powszechnie określana jako “międzynarodówka”, to pojazd użytkowy w kategorii do 3,5 t. Najczęściej wybierany rodzaj zabudowy w transporcie krajowym i międzynarodowym. Trudno jednoznacznie wskazać, jak prezentuje się bazowy model, bo każde podwozie dostosowujemy do określonych potrzeb i wymagań branży. Konfiguracja plandeki z kabiną sypialną, lub samym spojlerem, to dopiero początek drogi do budowy kompleksowego rozwiązania. Co warto mieć na uwadze? Jakie korzyści niesie użytkowanie poniższych podzespołów?
Skrzynie narzędziowe
Standardowym wyposażeniem każdej naszej skrzyni z plandeką firmy jest skrzynia narzędziowa o poj. 43 litrów. Nie zawsze taka pojemność jest w stanie wyczerpać codzienne potrzeby kierujących. Rozwiązaniem, który zaspokaja konieczność transportu narzędzi, dodatkowych pasów mocowania, innych komponentów czy rzeczy osobistych jest montowanie skrzyni np. podwójnych skrzyń 63 litrowych. Jak to wygląda w praktyce? Ilustruje zdjęcie oraz galeria zdjęć (link tutaj).
Zabudowy międzyosiowe
Poprawa komfortu prowadzenia pojazdu poprzez zoptymalizowanie aerodynamiki pojazdu (szczególnie przy załadowanej pace), zmniejszenie zużycia paliwa (o min. 2,5 %*) przez redukcję oporów powietrza – to główne korzyści wynikające z użytkowania zabudowy międzyosiowej. Elementem podnoszącym walory wizualnie jest ponadstandardowe polakierowanie na dowolny lakier metaliczny (akrylowy w standardzie). Zabudowy międzyosiowe montowane są także w zabudowie kontenerowej.
Blenda przeciwsłoneczna
podnosi walory wizualne pojazdu, ale nie to jest tu kluczowe. Akcja, która zrealizowaliśmy z portalem 40ton.net miała uzmysłowić kierującym, jakie potencjalne skutki może mieć oślepienie promieniami słonecznymi. Efekty są miażdżące. Badania jakie prowadził brytyjski automobilklub Automobile Association pokazały, że rocznie dochodzi do blisko 3000 wypadków, których pośrednią przyczyną jest oślepienie promieniami słonecznymi. Niewielki koszt takiej inwestycji ma duży wpływ na komfort podróżowania. Nowa blenda ma nowy wygląd współgrający z kabiną sypialną i dyskretnie umiejscowione mocowanie.
Okienko rewizyjne
Charakter przewożonych ładunków niejednokrotnie determinuje wybór określonych rozwiązań. Choćby po to, by zachować komfort pracy i bezpieczeństwo w trakcie transportu. Jeśli zależy nam, by monitorować towar znajdujący się w części ładunkowej, rozwiązaniem będzie wyposażenie plandeki w okienko rewizyjne. Na wykonane z przeźroczystej folii, to praktyczne rozwiązanie, decydują się zarówno kierujący na trasach krajowych, jak i międzynarodowych.
Przedłużenie lusterek dla Iveco Daily
Rozwiązanie stosowane tylko w modelu Iveco Daily. Przedłużenie lusterek pojawiło się jako odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, co wiąże się z samą konstrukcją. Daily, określane mianem mini-ciężarówki, to w tym momencie jedyny pojazd dostawczy, który pozwala dostosować szerokość wnętrza zabudowy aż do 2450 mm. Wykorzystanie maksymalnych gabarytów posiada ograniczone pole widzenia kierowcy manewrującego pojazdem Rozwiązaniem tych bolączek jest montaż przedłużenia lusterek.
Zabudowy kontenerowe – doposażenie
Zabudowy kontenerowe, w tym chłodnie i izotermy, to jeden z naszych kluczowych produktów. Nadwozie bazujące na lekkiej i wytrzymałej konstrukcji (sandwich lub plaster miodu) daje ogromne możliwości adaptacji do własnych potrzeb. Dotychczasowe realizacje, które opisujemy na naszym blogu, są doskonałym tego przykładem. Nasi klienci operują w różnych branżach, a to znajduje odzwierciedlenie w niestandardowych realizacjach. Co warto mieć na uwadze doposażając pojazd? Oto krótki przegląd.
Uchylne schody tylne lub boczne
Składana drabinka wejściowa to standardowe wyposażenie każdej zabudowy kontenerowej. Nasze dotychczasowe portfolio to w zdecydowanej większości rozwiązania niestandardowe. Są praktyczne i wygodne w użytkowaniu. Wykonane ze stali ocynkowanej instalujemy zarówno z tyłu, jak i po bokach. Schody chowane są do środka, co podnosi komfort pracy nie powoduje utrudnień.
Boczne drzwi jednoskrzydłowe
Doposażenie zabudowy kontenerowej w dodatkowe boczne drzwi sprawia, że klient porusza się pojazdem wielofunkcyjnym. Kierowca otrzymuje dostęp do towaru w każdych warunkach. Dodatkowo wykorzystując odpowiedni wariant mocowania ładunku, rozłoży towar w ładowni i zabezpieczy go przed przemieszczaniem. Oszczędzamy czas potrzebny na załadunek i rozładunek, podnosimy komfort pracy.
Przesuwna lub stała ściana grodziowa
Wyobraźmy sobie branżę, w której niezbędne jest przewożenie produktów wymagających dwóch różnych poziomów temperatur. Zabudowa kontenerowa oferują dużą ładowność, a to pozwala na wdrażanie rozwiązań, które spełniają powyższe potrzeby. W tym celu umieszczamy we wnętrzu przesuwną lub stałą ścianę grodziową. Jej atrybutem jest lekkość i możliwość zmiany położenia, dzięki specjalnym prowadnicom. Takie doposażenie spełni oczekiwania także tych podmiotów, które wymagają przewożenia dwóch różnych kategorii produktów oddzielnie. Więcej w galerii zdjęć tutaj.
Listwy oraz warianty mocowania ładunku
Przewagą zabudowy kontenerowej nad popularną plandeką, jest bardziej rozbudowany system mocowania ładunku. Listwy montujemy na ścianach zabudowy. Wkładany bezpośrednio w listwę drążek mocowania ładunku, zabezpiecza ładunek przed przemieszczaniem się. Ilość zastosowania drążków jest dowolna.
Niestandardowe rozwiązania na zamówienie
Skrzynia z plandeką i zabudowy kontenerowe to najpopularniejsze zabudowy samochodów na polskim rynku. Wśród nich znajdują się nasze niestandardowe realizacje. Dziś stały się znakiem rozpoznawczym firmy. Potrzeby rynku i duże zróżnicowanie różnych gałęzi transportu dają nam niezmiennie duży impuls do wzmożonych prac na nietypowymi rozwiązaniami. Ich cele jest jeden – sprostać potrzebom Klientów. Realizacje “szyte na miarę” podkreślają indywidualny charakter zamówienia, pozwalają wyróżnić się firmie na rynku oraz czynią produkt bardziej praktycznym. Tak było np. przy budowie niestandardowych schodów dla firmy z branży meblowej. Są składane i chowane do środka. 30-sekundowy filmik ilustruje zasadę ich działania. Zachęcamy do kontaktu z nami. Przy składaniu zapytań ofertowych polecamy skorzystać z poniższego formularza kontaktowego.
Może zainteresuje Cię także: Warianty zamknięcia skrzyni z plandeką – który najlepszy?
Poznaj szczegóły: Folder reklamowy skrzynie z plandeką LAMAR
Przeczytaj zanim złożysz zamówienie: Zabudowa kontenerowa – jaki wariant wybrać?
*Dane na podstawie badań wewnętrznych
Autor: Łukasz Dybalski