Mobilny garaż z funkcją kampera, czyli pomysł na transport motocykli
Czy jedynym sposobem transportu motocykli jest przyczepa lub laweta? Okazuje się, że nie. Wszechstronność zabudowy LAMBox została wykorzystana w realizacji dwóch niestandardowych pojazdów. Każda z nich posłużyła do budowy mobilnego garażu z funkcjonalną strefą wypoczynkową.
Zabudowa LAMBox to nawet 22,5 m3 przestrzeni ładunkowej do zagospodarowania. W konstrukcji kontenerowej, uniwersalnej, składającej się z paneli Sandwich, kabina kierowca jest zintegrowana z zabudową. Takie innowacyjne podejście do zabudowy samochodów dostawczych sprawia, że możemy przystosować nadwozie do niemal każdej branży. Znalazło to odzwierciedlenie w majowej realizacji.
Siła rekomendacji naszego klienta użytkującego bliźniaczą zabudowę (już od 2 lat), sprawiła, że hale produkcyjne opuściła kolejna realizacja dla innego pasjonata motoryzacji.
Na podwoziu Fiata Ducato z silnikiem o poj. 2.3 litra i mocy 180 KM pojawiła się zabudowa z niską alkową. Przystosowaliśmy nadwozie do stworzenia mobilnego garażu z funkcją transportu motocykli cross i enduro dając klientowi szansę na przystosowania wnętrza według własnych potrzeb. Tak powstał mini-kamper.
Zobacz tabelę porównawczą (grafika): główne cechy pojazdu LAMBox
Wariant z wysoką alkową
Zanim opiszemy obecny projekt, wróćmy na chwilę do pierwszej tego typu realizacji. Historia współpracy z klientem rozpoczyna się w 2015 roku. Wtedy po raz pierwszy zaprezentowaliśmy niecodzienny pomysł na to, jak wykorzystać ponad 20 m3 przestrzeni ładunkowej. Idea jaka pojawiła się na etapie projektowania zamówienia z czasem ewoluowała. Finalnie pojazd przybrał atrakcyjną formę.
LAMBox posłużył za bazę nie tylko do transportu motocykli, ale do stworzenia niewielkiej, przyjaznej strefy wypoczynkowej. Podstawą do zabudowy na ramie było podwozie Peugeot Boxer.
Atutem okazała się wysoka alkowa w nadwoziu Peugeot Boxer. Przestrzeń znajdującą się tuż nad głową kierowcy klienci organizują na własne potrzeby, np. jako dodatkowy schowek na rzeczy osobiste.
Prysznic w LAMBoxie
Pierwsza taka realizacja zaskakuje czymś jeszcze. Jak połączyć potrzebę transportu motocykli z chęcią wypoczynku i regeneracji po zawodach? Przestrzeń bezpośrednio za kabiną kierowcy klient wykorzystał do wykreowania strefy wypoczynkowej. Umieścił łóżko i małą garderobę. Co ciekawe, niewielką wnękę tuż za stref, wykorzystano na instalację…. mini-kabiny prysznicowej. Takich możliwości nie zaoferuje użytkownikom przyczepa lub laweta.
W rezultacie zabudowa LAMBox wspiera austriacką off-roadową ekipę nie tylko w przewozie motocykli. Stanowi namiastkę domu w trasie zapewniając komfortowe miejsce wypoczynku.
źródło zdjęcia: Facebook.com/pascal.rauchenecker
Wariant z niską alkową
Powyższa zabudowa sprawdziła się w trudnych i wymagających warunkach. To zainspirowało kolejnego klienta do konfiguracji własnego pojazdu, różniącego się jednak kilkoma detalami. Zrezygnowano z aluminiowej ściany grodziowej na rzecz obrotowych foteli. Skierowane w stronę ładowni zostaną wykorzystane jako siedzisko przy stole. Do dyspozycji klienta oddano niską alkowę o powierzchni 1,8 m3.
Dowiedz się więcej: Niska i wysoka alkowa – w czym tkwi różnica?
Blachę ryflowaną w części ładunkowej wyposażono w cztery punkty mocowania pasów do zablokowania przemieszczania przód-tył. Samo podłoże jest łatwe w utrzymaniu czystości.
Podobieństwa obu pojazdów można dostrzec na zewnątrz. LAMBox otrzymał parę drzwi – jedno skrzydło do części ładunkowej, drugie prowadzi do części użytkowej.
Może zainteresuje Cię także: Niestandardowy LAMBox z agregatem do transportu zwierząt domowych
Transport motocykli – podsumowanie
LAMBox to marka kojarzona przez klientów w całej Europie. Stała się synonimem wszechstronnej zabudowy o dużych walorach użytkowych. Jak ilustrują powyższe przykłady zabudowa samochodu dostawczego może przybrać formę pojazdu do transportu motocykli jednocześnie łącząc wybrane cechy kampera.
Autor: Łukasz Dybalski