Mercedes Sprinter 4×4 i niestandardowa zabudowa kontenerowa – Lamar

Mercedes Sprinter 4×4 i niestandardowa zabudowa kontenerowa

Podwozia dostawcze 4×4 coraz częściej goszczą w naszej hali produkcyjnej. Tym razem nasze rozwiązanie otrzymał Mercedes Sprinter 4×4. Cały pojazd jest ilustracją niestandardowej zabudowy. Opisujemy wyposażenie tej konfiguracji oraz pokazujemy krótki film prezentujący całą zabudowę.

Choć są jeszcze rzadkością na polskim rynku, to mimo wszystko, rośnie popyt na specjalistyczne pojazdy dostawcze 4×4. Samochód w takiej konfiguracji służy klientom, którzy poruszają się w trudniejszym terenie. Cel jest jeden: dostarczyć bezpiecznie towar z jednego miejsca do drugiego bez uszczerbku na jakości. Użytkowe zalety takiego napędu docenił jeden z naszym klientów. Pojazd będzie poruszał się w rejonie Beskidu Śląskiego.

Zabudowa kontenerowa – jak wyposażyć?

Odpowiedź można zamknąć w jednym zdaniu: tak, by najlepiej odpowiadała bieżącym i długofalowym potrzebom. W dużej mierze to specyfika branży, w której będzie służył pojazd, rodzaj przewożonych ładunków, determinuje zakres wyposażenia i charakterystykę całego zamówienia. W takim momencie dzielimy się bogatą wiedzą, by dostosować pojazd według szczegółowych wytycznych klienta. W przypadku Mercedesa Sprintera z napędem na cztery koła przeznaczenie związane było z transportem żywności i posiłków pomiędzy ośrodkami w górzystym rejonie.

Może zainteresuje Cię także: Zabudowa kontenerowa – jaki wariant wybrać?
Zobacz także: Fiat Ducato 4×4 z nietypowym nadwoziem LAMBox

Drążki mocowania ładunku – większe walory użytkowe pojazdu

Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. takie elementy jak wysuwana drabinka wejściowa, drzwi tylne dwuskrzydłowe, listwę ochronną aluminiową na bocznych ścianach przy podłodze czy tylny portal wykonany ze stali kwasoodpornej. Wyposażenie dodatkowe, jak ilustruje nasz film oraz zdjęcia, tworzą podzespoły instalowane we wnętrzu i na zewnątrz pojazdu. Uwagę zwracają drzwi boczne przesuwne z chowanym stopniem wejściowym od strony pasażera, cztery pary uchwytów do mocowania ładunku w podłodze oraz cztery listwy do mocowania ładunku (Airline). Ze względu na rodzaj ładunków (m.in. skrzynki) klient zainwestował w praktyczne rozwiązanie jakim są drążki mocowania ładunku. W sumie jest i 5 sztuk. Nasze krótkie wideo ilustruje zasadę ich działania.

Pakiet aerodynamiczny i kamera cofania

Trudno dziś znaleźć zabudowę skrzyniową, w szczególności w formule kontenerowej, bez spojlera. Jego zalety są znane: to zredukowanie oporów powietrza, co owocuje zmniejszeniem zużycia paliwa. Sprinter 4×4 wyposażono w spojler dachowy regulowany z owiewkami bocznymi, które niwelują niepożądane zawirowania powietrza wokół skrzyni. W trosce o bezpieczeństwo pojazdu, ładunku i lepsze manewrowanie w trudnym terenie w tylnym spojlerze pojawiła się kamera cofania.

Dla kogo taka zabudowa?

Omawiany Mercedes Sprinter 4×4 jest przykładem realizacji niestandardowej, które stały się znakiem rozpoznawczym naszej firmy. Uterenowiona wersja podwozia wraz z naszą zabudową tworzy atrakcyjny duet, który sprosta zróżnicowanym warunkom eksploatacji dostawczaka.

Autor: Łukasz Dybalski