Wizja autonomicznego auta dostawczego – E LAMBOX Neo
LAMAR Truck Body produkująca od 30 lat zabudowy aut dostawczych, kabiny sypialne i pakiety aero, przedstawia swoją wizję transportu przyszłości. Nasz dział konstrukcyjny i dział designu od pewnego czasu mierzą się z wyzwaniami, które stawia przed nami rynek aut elektrycznych.

W naszej ofercie mamy 2 produkty na podwoziach elektrycznych:
- E – LAMbox (na podwoziu Ford Transit, 16.2 m3)
- E – LAMbox „S” (na podwoziach grupy Stellantis: Peugeot Expert, Citroen Jumpy, Opel Vivaro, 11.5 m3).

Oba pojazdy zostały zaprojektowane tak, aby uzyskać największą dopuszczalną kubaturę i ładowność. Sprawdzają się one szczególnie dobrze w branży kurierskiej i dystrybucyjnej.
„Pojazdy elektryczne są już codziennością, ale ponieważ transport stanowi nasze firmowe DNA, myślimy o tym, co będzie jutro, dlatego przygotowaliśmy wizję transportu autonomicznego
E – LAMbox NEO” – Szef Działu Konstrukcyjnego LAMAR.
E – LAMBOX Neo w całości wykonany jest z lekkich materiałów, w tym z biodegrodowalnego kompozytu z włóknami lnu, oraz materiałów w 100% z recyclingu. Jego podwozie w kształcie litery „C” posiada silniki elektryczne umieszczone w przednich kołach, baterie rozłożone wzdłuż bocznych prowadnic, oraz w środkowej części kadłuba.
Otwarta konstrukcja tylnej platformy stanowi podstawę systemu transportu wymiennych kontenerów, wyposażonych w dodatkowe baterie podwajające zasięg pojazdu. Po dotarciu do celu E – LAMbox Neo zabiera kolejny w pełni naładowany kontener.
Wokół pojazdu znajdują się matryce kamer i czujników, inteligentne światła laserowe, oraz reszta podzespołów centrum sterowania. W górnej alkowie znajduje się dock drona powietrznego przystosowanego do transportu paczek. W przyszłości otwierana cześć dachowa kontenera będzie umożliwiała szybki rozładunek z powietrza.
