VW Crafter z niestandardową zabudową LAMBox
Użytkowy VW Crafter to typowy „wół roboczy”. Jednak przeznaczenie prezentowanego pojazdu może być zaskakujące. Zadanie jakie stanęło przed działem konstrukcyjnym dotyczyło zaprojektowania nadwozia z kilkoma dedykowanymi rozwiązaniami. Wnętrze wyróżniają ściany grodziowe i drzwi przesuwne. Co kryje tył pojazdu? Dla kogo przeznaczona nasza konstrukcja?
LAMBox na podwoziu VW Craftera imponuje swoimi gabarytami. To przykład realizacji niestandardowej, które stały się już znakiem rozpoznawczym naszej firmy. Wieloletnie doświadczenie we współpracy z klientami z Polski i z zagranicy wzbogaciło nasz kapitał wiedzy na tyle, że dziś bez trudu realizujemy potrzeby firm z różnych branż. Pojazd posłuży niemieckiej instytucji zajmującej się… zarządzaniem kryzysowym.
Niestandardowa alkowa to więcej przestrzeni
Standardowe nadwozie LAMBox oferuje ponad 20 m3 przestrzeni do zagospodarowania. Alkowa, czyli przestrzeń znajdująca się nad głową kierowcy – gdzie tradycyjnie montowany jest spojler – w tym przypadku projektowana była indywidualnie. Dodatkowa przestrzeń została racjonalnie zagospodarowana. Pojawił się zamykany schowek dostępny z wnętrza zabudowy.
Dwie ściany grodziowe i drzwi przesuwne
To nie jedyne walor użytkowy wnętrza nadwozia. W środku zabudowa zastosowano ściany grodziowe. To rozwiązanie, które z powodzeniem stosujemy już w zabudowach kontenerowych. Tam umożliwiają przewóz towarów wymagających różnych temperatur lub towarów, które należy przewozić oddzielnie. W przypadku prezentowanego LAMBoxa dwie ściany grodziowe spełniają określone funkcje praktyczne. Dwa niezależne pomieszczenia pełnią funkcję mini-pokojów. Oddzielono je lekkimi i aluminiowymi drzwiami przesuwnymi osadzonymi na szynie.
Uchylna klapa na siłownikach i hak holowniczy
Tył skrywa dość wąski schowek, ale o konkretnym przeznaczeniu. Przestrzeń może posłużyć do gromadzenia przedmiotów wysokich lub narzędzi, które z uwagi na swój rozmiar lub zastosowanie, nie zmieszczą się w tradycyjnym schowku. Całość zamykana jest klapą wspartą na siłownikach. Warto zwrócić uwagę na hak holowniczy. Nie często zdarza się, by klient w taki sposób zwiększał możliwości pojazdu z nadwoziem LAMBox.
Autor: Łukasz Dybalski