Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny. Co warto o nim wiedzieć?
Mobilność w biznesie to nowy i atrakcyjny trend. Dziś zdobycie uwagi konsumenta to prawdziwa sztuka. Warto podjąć taki wysiłek, bo efektem jest lojalność nowego klienta i wzrost sprzedaży. Co ma z tym wspólnego mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny? Przyjedź do klienta i zaproś go siebie!
W biznesie jedno pozostaje kluczowe – zawsze pojawia się sprzedający i kupujący. Inna jest arena transakcji czy miejsce prezentacji oferty (internet, sklep tradycyjny). Zmienia się postrzeganie roli wystawca – uczestnik. Weźmy dla przykładu hale targowe czy popularne eventy branżowe. Nadal są kreatorami rynku, punktami styku na linii marka-konsument.
Produkt coraz częściej schodzi na dalszy plan. Często okazuje się bowiem, że wabikiem nie jest też tylko piękna ekspozycja.
Wyróżnij się albo… zgiń!
Dzisiaj to popularne hasło, w dobie ogromnej konkurencji, nabiera szczególnego znaczenia. Wystawca musi czymś zaskoczyć, by zwabić widzów. Organizuje pokazy, samplingi, konkursy, szkolenia. Wystawcy coraz częściej wpisują w swoje biznesowe cele degustację czy serwowanie drobnych posiłków.
Co dziś stanowi o przewadze konkurencyjnej w sprzedaży bezpośredniej?
Okazuje się, że… mobilność i to co oferuje w zamian! Nie jest to jednak mobilność w rozumieniu technologii online, lecz mobilność w świecie rzeczywistym. Worek z korzyściami jaki pojawia się przed firmą jest znacznie większy w porównaniu z tym, co oferuje tradycyjna, stała ekspozycja targowa.
Jak ilustrują nasze przykłady, mobilność jest często skutecznym kluczem w komunikacji marketingowej, bo wspiera sprzedaż i buduje wizerunek firmy. Poprzez bycie „twarzą w twarz” z klientem dostajemy unikalną szansę dotarcia do nich w każdym miejscu i czasie. To rynkowa szansa, gdy kalendarz imprez targowych jest pusty, czy wreszcie okazję kreowania przyjaznej komunikacji o każdej porze roku.
Właściwe miejsce sprzedaży – połowa sukcesu
Wyobraźmy sobie więc jeden dzień z targowego życia. Trudno się nie zgodzić, że lokalizacja odgrywa jedną z kluczowych ról w relacjach B2C. Wspomnijmy o restauratorach, a dla kontry właścicielach np. food trucków. Dla obydwu branż dobra lokalizacja to często priorytet oraz życiowe „być albo nie być”.
Co w innych przypadkach? Czy producent armatury łazienkowej jest zdany tylko na sklep stacjonarny i tradycyjną zabudowę targową? Czym może zaimponować producent tarcz diamentowych wybierając się w teren? Co producent automatyki dla domu i przemysłu może zdziałać mobilnie?
Wsparcie dla sprzedaży i budowy wizerunku firmy
Okazuje się, że firmę „na kółkach”, do której można swobodnie wejść i się rozgościć jesteśmy w stanie „zacumować” w niemal w każdym miejscu. To atrakcyjna oraz wszechstronna formuła. Na polskich ulicach doskonale sprawdza się już jako np. pojazd food truck. Z mobilnych ekspozycji chętnie korzystają firmy organizujące samplingi, degustacje w kurortach – latem i zimą.
Dobra lokalizacja to zaledwie prolog w całej historii, której finałem jest sprzedaż produktu lub prezentacja usług. Samą ofertą możemy się nie obronić. Klient zalewany jest dzisiaj morzem propozycji. Ma mało czasu na podjęcie decyzji o zakupie. Obok treści oczekuje atrakcyjnej formy i szybkiej gratyfikacji. Wielu chce dotknąć produktu i go sprawdzić. Jak się wyróżnić w tej całej sprzedażowej machinie?
Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny to 20 m3 możliwości
Mobilność nie zna ograniczeń, pór roku i czasu. Jeśli wymaga tego strategia firmy można przenieść się pod zimowe stoki, wjechać do hali targowej, zaparkować blisko plaży. Zaangażowanie nawet jednej osoby wystarczy, aby szybko uruchomić całą ekspozycję.
Wszystko za sprawą pojazdu i konstrukcji zabudowy. LAMBox oferuje przestrzeń o powierzchni 20 m3. Funkcjonalna i lekka zabudowa montowana jest na podwoziu samochodu dostawczego. Daje spore możliwości własnej konfiguracji.
Kto może tym kierować? Pracownik firmy – kierowca kat. B. Znika konieczność zatrudniania osób z uprawnieniami C+E lub B+E (osobowy z przyczepą).
Po zaparkowaniu jeden szybki ruch wystarczy, by dostać się do środka i wystartować z działaniami. Atrakcyjna wizualnie konstrukcja to odpowiedź na potrzeby klientów, ale i zmieniających się oczekiwań całego rynku. Musi być nowocześnie, atrakcyjnie, wszechstronnie i łatwo w obsłudze.
Kompaktowe wnętrze zabudowy pozwala na wyposażenie w niezbędny sprzęt czy meble. Możemy wdrożyć dedykowane rozwiązania. Wszystko po to, by stworzyć wszechstronne narzędzie nie wymagające angażowania dużego grona ludzi.
Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny, czyli showroom klasy premium
Jednobryłowa zabudowa przyciąga wzrok aerodynamicznym kształtem i atrakcyjnym wzornictwem. Przetłoczenia podkreślają walory wizualne i poprawiają aerodynamikę pojazdu.
W tym przypadku celem pojazdu jest prezentacja oferty i rozwiązań technicznych na pokazach w całej Polsce. Producent armatury łazienkowej klasy premium po podniesieniu uchylnej klapy odsłania swoją ofertę skrytą za przezroczystymi i przesuwnymi drzwiami. W zasięgu wzroku dostrzegamy kluczowe rozwiązania techniczne.
Klient może je dotknąć, sprawdzić, przetestować. Pobliski ekran TV wyświetla aktualne newsy. W pobliżu stojaki z ulotkami. Pomysł na wszechstronny i atrakcyjny wizualnie pojazd nie skończył się na etapie projektowania wnętrza.
Oklejenie pojazdu dedykowaną grafiką zwiększa walory wizualne pojazdu i podkreśla jego charakter.
Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny w terenie
Piły tarczowe, wiertła, maszyny, talerze szlifierskie – takie produkty umieszczono w mobilnej sali szkoleniowej. Sprawdzony pomysł w nowatorskiej formule. Zabudowa w takiej konfiguracji wyruszyła w trasę do pożądanych przez firmę grupy odbiorców, pracowników w oddziałach firmy. Poniższy pojazd pełni rolę mobilnej sali szkoleniowej.
Mobilna ekspozycja pełni więc dwojaką rolę, wspiera strategię sprzedażową i buduje wizerunek firmy – nowoczesnej, otwartej, przyjaznej klientowi czy pracownikowi. W umysłach osób, które zetknęły się z takim pojazdem powstaje obraz firmy reagującej na zmiany w otoczeniu.
Mobilny… szlaban parkingowy
Wydawać się może, że niektórym kategoriom produktów przypisana jest tylko ekspozycja stacjonarna. Jeden ze światowych liderów w branży automatyki garażowej i przemysłowej wyszedł poza utarte schematy.
Uznał, że 20 m3 w zupełności wystarczy by zmieścić kilkanaście produktów ze swojej oferty, często w zminiaturyzowanej formie. Od rolety, poprzez wersję segmentowej bramy garażowej i przesuwnej po… szlaban. Swoje miejsce w przestrzeni wystawienniczej odnalazł także system płatności parkingowej.
Do szerokości zabudowy przystosowane segmentową bramę garażową, z którą klient może się zapoznać odwiedzając LAMBox tam, gdzie się pojawi.
Dowiedz się więcej o tym wariancie zabudowy: Mobilna wystawa w zabudowie LAMBox dla Nice Polska
Warto przy tym zwrócić uwagę na dwie otwierane klapy boczne, cztery wysuwane podesty, które otwierają wnętrze na potencjalnych widzów i zachęca do wejścia.
Wnętrze oświetlone ledami i w pełni wszechstronny mobilny pojazd ekspozycyjny jest otwarty na klientów.
Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny – podsumowanie
W sprzedaży bezpośredniej kontakt “twarzą w twarz” czy nawet krótka rozmowa są bezcenne. Tak buduje się przyjazne i długotrwałe relacje co może zaowocować zwiększoną szansą na sprzedaż. Rosną nasze notowania w oczach klienta, jeśli możemy dzielić się naszą wiedzą o każdej porze, w niemal każdym miejscu – mobilnie. Pojazd w konfiguracji pojazdu ekspozycyjnego to modelowy przykład na to, jak budować przewagę konkurencyjną za pomocą produktów użytecznych, nowoczesnych i atrakcyjnych wizualnie.
Pojedź do klienta i zaproś go do siebie.
Autor: Łukasz Dybalski