Zabudowa skrzyniowa dla budownictwa i logistyki
Funkcjonalność, indywidualizacja projektu i wysoka jakość to kluczowe walory zabudów dedykowanych branży budowlanej i logistyki. Właśnie tam pojazdy w kategorii do 3,5 t DMC odrywają coraz większą rolę jako wsparcie w mozolnej, codziennej pracy. Jak przedstawiają się przykładowe realizacje?
W dystrybucji niewielkich materiałów budowlanych, transportu stelaży czy rusztowań, ale równie dobrze lekkich podzespołów, coraz w większą rolę odkrywają zabudowy skrzyniowe do 3,5 t DMC. Kiedy w branży budowlanej czy w codziennej eksploatacji zakres pracy zwiększa się z pomocą przychodzi indywidualna skonfigurowana zabudowa. To sprawia, że trudno spotkać dwie identyczne zabudowy. Każdą z nich wyróżniają detale oraz określona funkcjonalność.
Wsparcie w pracach drogowych i budowlanych
Pierwsza zabudowa, którą prezentujemy została przygotowana dla firmy o profilu ogólnobudowlanym. Praktyczność zabudowy w trakcie codziennych prac drogowych to jedna z kluczowych cech pojazdu użytkowego. Prezentowana konstrukcja powstała na podwoziu Iveco Daily. Nadwozie wyposażono w kilka praktycznych podzespołów.
Prezentowaną konstrukcję wyróżnia:
- indywidualizacja projektu, czyli możliwość rozbudowy o elementy ponadstandardowe,
- duża ładowność,
- wyposażenie w dodatkowe elementy podnoszące komfort pracy (m.in. skrzynka ładunkowa oraz pojemnik na wodę z mydelniczką),
- plandeka w kolorze zwiększającym widoczność pojazdu.
Elementy wyróżniające zabudowę
Aby zwiększyć możliwości wykorzystania takiej zabudowy, klient zdecydował się na doposażenie w pojazdu:
• lampy z tyłu zabudowy – dwie ruchome w pionie lampy umieszczone na górnej części plandeki, doświetlają po zmroku przestrzeń wokół pojazdu w trakcie załadunku oraz załadunku. Dodatkowo pełnią rolę drogowego asystenta, doświetlając miejsce pracy.
• kogut – umieszczony z przodu pojazdu, tuż nad spojlerem nie tylko ostrzega, ale podnosi walory bezpieczeństwa w trakcie prac drogowych lub budowlanych.
• owiewki aerodynamiczne – umieszczone tuż przy bocznych drzwiach są nie tylko elementem estetycznym. Wpływa na redukację zużycia paliwa poprzez zmniejszenie oporów powietrza.
• hak holowniczy – wraz z powyższym wyposażeniem ten dodatkowy element zwiększył funkcjonalność pojazdu.
Dla kogo przeznaczona jest prezentowana skrzynia z plandeką?
Szczególnie cenne zastosowanie konstrukcja znajdzie w przedsiębiorstwach robót budowlanych, firmach porządkujących teren (zieleń miejska, firmy deweloperskie, firmy budowlane). Z uwagi na obecność plandeki ochronnej oraz dodatkowych świateł pojazd z taką zabudową może być także partnerem np. dla branży eventowej.
Brydagówka ze skrzynią otwartą
Brygadówka łączy w sobie komfort przemieszczania się większej grupy pracowników z pojazdem użytkowym. Na pokład można zabrać nawet 7 osób, a za kabiną kierowcy skonfigurować wszechstronną przestrzeń ładunkową. W zdecydowanej większości przypadku nasze realizacje dotyczą adaptacji podwozia pod skrzynię otwartą.
Skrzynia otwarta
Drugi obok podwozia tzw. brygadówki, najczęściej wybierany typ zabudowy użytkowej. Na bazie podwozi ośmiu marek powstają wszechstronne rozwiązania dla branży budowlanej czy wsparcia logistycznego. Charakterystyczne elementy takiej zabudowy to:
- dzielone burty umożliwiające łatwy załadunek i rozładunek,
- lekkość konstrukcji (zabudowa aluminiowa),
- pionowe zamknięcia burtowe z nierdzewnego aluminium (wysokość 400 mm) lub tworzywa sztucznego (dla burt o wysokości 600 mm),
- zabezpieczenie kabiny kierowcy poprzez instalację kratownicy aluminiowej do wysokości kabiny,
- uchwyty mocowania ładunku, po 4 szt. na każdej stronie (łącznie 8 szt.)
Wariant dodatkowy przewiduje montaż skrzyni narzędziowych o różnych pojemnościach czy termoformowanych zabudów międzyosiowych. Przykładem takiej doposażonej zabudowy jest poniższy Citroen Jumper.
Nie tylko do transportu rusztowań
Przykład zabudowy dla firm, które transportują elementy czy podzespoły nie wymagające stosowania plandeki ochronnej. W tym konkretnym przypadku ładunkiem okazały się rusztowania. Produkt spełni swoją rolę także w branży komunalnej. Widoczna na zdjęciach uchylna burta o wysokości 600 mm została wyposażona w pionowe zamknięcia burtowe z tworzywa sztucznego.
Jednak elementem zwracającym uwagę są aluminiowe kraty ochronne. Pięcioelementowa konstrukcja zabezpiecza rusztowania przed przemieszczaniem się, a uchylne tylne skrzydło poprawia komfort ich załadunku i rozładunku.
Podsumowanie
Trudno sobie wyobrazić branżę budowlaną czy logistyczną bez obecności w nich lekkich zabudów skrzyniowych w wersji zamkniętej lub otwartej. W zależności od przewożonych elementów klienci dostają sposobność konfigurowania produktu pod określone potrzeby np. decydując się wybrany rodzaj podłogi (sklejka antypoślizgowa czy blacha ryflowana) czy dodatkowe akcesoria, takie jak halogeny czy zabudowy międzyosiowe. Służymy wiedzą i doświadczeniem w budowie konstrukcji “szytych na miarę”.
Dowiedz się więcej: folder produktowy “Skrzynie z plandeką LAMAR” na rok 2017 r.
Autor: Łukasz Dybalski