Chłodnia i Izoterma
Duża ładowność, trwałość zabudowy, wysokie właściwości izolacyjne.
Zabudowa kontenerowa izotermiczna to produkt dedykowany firmom stawiającym na dużą ładowność, trwałość i wszechstronne wyposażenie. Chłodnia i izoterma są produktami dedykowanymi branży logistycznej, FMCG, branży cateringowej i gastronomicznej, ale także dystrybutorom kwiatów, owoców czy warzyw. Co wyróżnia każdą z kategorii?
- Izoterma skierowana jest do przedsiębiorstw, które wymagają stosunkowo stabilnej temperatury dodatniej w przedziale od 0 st. do 20 st. C. Po zamontowaniu dodatkowego urządzenia grzewczego w przestrzeni ładunkowej możemy uzyskać nawet 25 st. C.
- Chłodnia – lodownia to pojazd ze wzmocnioną izolacją i agregatem zapewniający uzyskanie temperatury w przedziale od 0 st. C do -20 st. C. Pojazd jest doskonałą formą dystrybucji żywności, mrożonek czy lekarstw. Chłodnia w odróżnieniu do izotermy wyposażona jest grubsze ściany i drzwi. Multi-temperaturowy agregat z podwójnym zasilaniem 230 V doskonale sprawdza się w przypadku, gdy we wnętrzu zostanie zamontowana ruchoma lub stała ściana grodziowa.
Chłodnia i Izoterma – wysokie walory użytkowe wnętrza
Chłodnia i izoterma to pojazdy użytkowe. Zabudowa kontenerowa izotermiczna oraz chłodnicza (lodownia), pozwala klientowi doposażyć nie tylko wnętrze zabudowy, ale konstrukcję zewnętrzną. Charakter poszczególnych rozwiązań oraz ich przeznaczenia pozwala dostosować zabudowę do własnych potrzeb.
Niski współczynniki przenikalności cieplnej
Konstrukcję tworzą ściany z płyt warstwowych Sandwich. Całość pokryta jest laminatem poliestrowo – szklanym w kolorze białym. Samonośna podłoga izolowana, pokryta najwyższej jakości wylewką Marothannową, której fakturę można dobrać odpowiednio do sposobu przewożenia towarów.
Cała konstrukcja uzyskała wysokie parametry izolacji. Dla klientów oznacza to niskie straty temperatury, wysoką trwałość całej zabudowy, co przekłada się na świeżość i żywotność przewożonych produktów.
Trwałość zabudowy
Chłodnia (lodownia) to uzbrojone w grubsze ściany i drzwi kontenery z agregatem chłodniczym. Odpowiednia izolacja daje gwarancję utrzymania stałej temperatury przewożonego towaru. Struktura samego panelu typu Sandwich oferuje wysoką odporność. Konstrukcja całego systemu sprawia, że możliwa jest wymiana fragmentu poszycia – w razie jego uszkodzenia – bez straty jakości i właściwości izolacyjnych.
Izoterma w odróżnieniu od chłodni posiada ściany i drzwi o mniejszej grubości. Pozostałe wyposażenie pozostaje bez zmian.
Wyposażenie dodatkowe
-
Uchylne schody boczne lub tylne
Praktyczne i wygodne w użytkowaniu – to dwie cechy, które wyróżniają składane schody dostępne w zabudowie kontenerowej. Wykonane ze stali ocynkowanej montowane są przy tylnym zamknięciu. Na życzenie klienta wykonujemy adaptację tego rozwiązania przy drzwiach bocznych.
Schody chowane są do środka, co podnosi codzienny komfort pracy. Załadunek do wnętrza kontenera staje się o wiele prostszy i trwa krócej.
Zasada działania schodów:
-
Drążki mocowania ładunku
Drążki mocowania ładunku to większe walory użytkowe we wnętrzu pojazdu.
Wielokrotnie zdarza się, że rodzaj przewożonych ładunków (m.in. skrzynki, małe kontenery) wymaga lepszego ich zabezpieczenia np. przed niepożądanym przemieszczaniem się. Zasadna staje się inwestycja w praktyczne drążki mocowania ładunku. Ich ilość uzależniona jest od indywidualnych potrzeb. Drążki mocowane są w listwie półokrągłej.
Zasada działania została przedstawiona na poniższym filmie:
-
Zabudowy międzyosiowe
Główny zadaniem zabudowy międzyosiowej jest zoptymalizowanie aerodynamiki pojazdu. Realną korzyścią dla kierowcy jest zmniejszenie zużycia paliwa o min. 5 %. Warto wyróżnić walory praktyczne zabudowy skutkujące poprawą komfortu prowadzenia pojazdu. To szczególnie ważne, gdy ładownia zabudowy jest w pełni obciążona.
Realną korzyścią dla kierowcy jest także zmniejszenie zużycia paliwa o min. 5 %. Walory wizualne można podnieść poprzez malowanie zabudowy na dowolny kolor akrylowy lub metaliczny.
-
Ściana grodziowa
W zabudowach marki LAMAR istnieje możliwość instalacji specjalnych ścian grodziowch, które umożliwiają przewóz towarów wymagających różnych temperatur lub towarów, które należy przewozić oddzielnie. Ściana występuje w dwóch wariantach: ściany stałej, zamontowanej zgodnie z ustaleniami klienta oraz ściany ruchomej, poruszającej się na dwóch prowadnicach na ścianach bocznych, ktorej położenie można dowolnie zmieniać.
Zobacz jak działa ściana przesuwna:
-
Listwy mocowania ładunku
Specjalne listwy montowane na ścianach kontenera stanowią fundament systemu mocowania ładunku, w które wkładany jest drążek blokujący. Ilość zastosowania drążków jest dowolna. Dodatkową opcją jest możliwość zakupu punktów szybkiego mocowania ładunku.
System mocowania ładunków może obejmować kilka rodzajów listwy:
- prostokątna,
- półokrągła,
- wpuszczona,
- wypukła.
-
Winda o ładowności 750 kg
Winda załadunkowa w zabudowie kontenerowej to kombinacja popularna z której coraz chętniej korzystają firmy transportowe. Przyczyn takiego wyboru jest wiele:
- zwiększone możliwości załadunku i rozładunku towaru,
- skrócenie czasu w trakcie rutynowych czynności,
- podniesienie komfortu pracy,
- szansa na maksymalne wykorzystanie możliwości całego nadwozia,
- możliwość załadunku towarów wielkogabarytowych.
-
Drzwi boczne o kącie otwarcia 180°
Charakter przewożonych ładunków, a często też zakres całodniowego procesu logistycznego, determinuje rodzaj wyposażenia kontenera. Mowa o elementach wyposażenia zewnętrznego.
Aby ułatwić proces rozładunku i załadunku proponujemy drzwi boczne o kącie otwarcia 180°. Lekkie drzwi kontenerowa można swobodnie otwierać i unieruchomić za pomocą blokady (np. przy wietrznej pogodzie zapobiega to samoistnemu zamknięciu się drzwi).
Marki kompatybilne z produktem
Błąd: Brak formularza kontaktowego.