Mercedes-Benz Vito jako izoterma do transportu ryb
Jak przystosować pojazd z wkładem izotermicznym LAMAR Cool do transportu ryb? Czym wyróżnia się wnętrze zabudowanego furgonu? Dlaczego warto inwestować w nowoczesną kapsułę termiczną? Pokazujemy realizację na bazie furgonu marki Mercedes-Benz Vito.
Zabudowa izotermiczna przystosowana do transportu żywności na krótkich i średnich dystansach z pozoru nie powinna różnić się niczym szczególnym od zabudów dedykowanych na dłuższe trasy. W praktyce detale wyposażenia decydują od walorach użytkowych zabudowy, a także o komforcie pracy kierowcy. Co najważniejsze, gwarantują zachowanie wysokiej jakości przewożonych produktów. Jest to szczególnie istotne w tzw. zimnym łańcuchu dostaw, tj. w temperaturze od 2 do 8 st. C.
Mercedes-Benz Vito (2017) na życzenie klienta przystosowaliśmy do transportu ryb. Co warto mieć na uwadze konfigurując taką izotermę?
Dowiedz się więcej: konfiguracja izotermy – od czego zacząć?
Kurtyny paskowe – czemu służą?
Potrzeby klienta zostały jasno sprecyzowane – transport niemrożonych ryb na krótkich i średnich dystansach z doposażonym wnętrzem. Położony nacisk na łatwe utrzymanie czystości, zminimalizowanie strat temperatury wynikających z częstego otwierania drzwi.
Prostym zabiegiem, który zastosowano w modelu Vito są kurtyny paskowe. Pasy z miękkiego PCV nie utrudniają kierowcy procesu załadunku i rozładunku, a chronią przed stratą temperatury, kurzem, pyłem ulicznym czy owadami. Izoterma staje się praktycznym pojazdem.
Blacha ryflowana – jeden z sześciu wariantów podłóg
Faktura podłogi w izotermie czy chłodni oferuje określony komfort załadunku, rozładunku, utrzymania ładu i porządku we wnętrzu ładowni. Firma przewożąca produkty wymagające szybkiej i sprawnej dystrybucji może zdecydować się na wylewkę gładką.
Co w przypadku asortymentu wrażliwego na zmiany temperatury, schładzanego wodą lub lodem? Blacha ryflowana pozwala kierowcy na szybkie doprowadzenie do odpowiedniej czystości całej przestrzeni ładunkowej. Faktura podłogi redukuje niekontrolowane przemieszczanie się skrzyni ładunkowych.
Wkłady izotermiczne – opatentowana nowoczesna technologia
Głównym zadaniem izotermy z agregatem jest utrzymanie pożądanego poziomu temperatury we wnętrzu ładownii. Żeby to osiągnąć nie wystarczy sam montaż paneli izotermicznych. W prezentowanej izotermie, podobnie jak w pozostałych modelach, wykorzystujemy wysokociśnieniowo spieniony poliuretan. Dzięki temu wkłady izotermiczne doskonale dopasowują się do obrysu wnętrza furgonu. Do minimum redukowane są straty temperatury poprzez likwidację tzw. mostków cieplnych.
Może zainteresuje Cię także: dla kogo izoterma i chłodnia?
Autor: Łukasz Dybalski