Kabiny sypialne LAMAR: wyposażenie dodatkowe
Kabiny sypialne powszechnie określane jako “kurnik” są często integralnym składnikiem skrzyni z plandeką. Taki praktyczny duet jest podstawowym narzędziem pracy wielu kierowców. Przyjrzyjmy się, jak można zwiększyć funkcjonalność i bezpieczeństwo pojazdu w trakcie codziennej pracy. Podpowiadamy też, które elementy wyposażenia dodatkowego wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa.
Nasi klienci w Polsce i za granicą docenili nie tylko stylistykę kabin sypialnych, ale także ich funkcjonalność, wysoką jakość i ergonomię zastosowanych w nich rozwiązań. Począwszy od kabiny sypialnej Classic, poprzez LX, nieco większego modelu SkyCab, a skończywszy na najprzestronniejszej kabinie sypialnej w swojej klasie BackSleeper (z pojedynczym i podwójnym łóżkiem) lista wyposażenia dodatkowego obejmuje warte uwagi akcesoria. Dotyczy to także kabin sypialnych na Francję, których wysokość wraz pojazdem (ze względu na tamtejsze prawo) nie może przekraczać 3 metrów. Piszemy o tym na samym końcu oraz tutaj.
Blenda przeciwsłoneczna
Montowana jest bezpośrednio na kabinie sypialnej tuż nad przednią szybą. W jakim celu? Według badań przeprowadzonych przez brytyjski automobilklub Automobile Association rocznie dochodzi do blisko 3000 wypadków, których pośrednią przyczyną jest oślepienie promieniami słonecznymi. W wyniku tego śmierć na drodze ponosi średnio 36 osób. W Polsce od 2010 r. liczba śmiertelnych wypadków na 1 mln mieszkańców systematycznie spada – dziś wynosi 81, podczas gdy średnia unijna to 51. Aby zwiększać bezpieczeństwo kierowców skonstruowaliśmy blendę przeciwsłoneczną oraz wspólnie z portalem 40ton.net ruszyliśmy w 2014 i w 2015 z kampanią informacyjną. Dużo o korzyściach rozwiązania piszemy tutaj. Warto pamiętać, że niewielki koszt takiej inwestycji ma duży wpływ na komfort pracy i podróżowania.
Orurowanie i halogeny
Coraz więcej kierowców traktuje swoje zabudowy, czy to w konfiguracji z kabiną sypialną czy z kolorową plandeką, jako element budujący wizerunek ich firmy. Kierowcy wiedzą, że warto się wyróżniać inwestując choćby w reklamę na plandece, o czym pisaliśmy niedawno. Orurowanie i halogeny podnoszą wizualne walory pojazdy, choć w przypadku tego drugiego elementu bardziej niż poprawa stylistyki pojazdu liczy się zwiększenie bezpieczeństwa i widoczności całego pojazdu. Zdecydowana większość naszych klientów decyduje się na zestaw halogeny+blenda przeciwsłoneczna (ilustracja poniżej).
Pióropusz w kabinie sypialnej Sky Cab
Kierowca na trasie ma zawsze kilka ważnych celów: dowieźć bezpiecznie ładunek w możliwie najkrótszym czasie, spędzić czas w komfortowych warunkach oraz wydać na paliwo… jak najmniej. Trudno się temu dziwić. Sposobów na redukcję zużycia paliwa jest wiele. Gdy jednak decydujemy się na kabinę sypialną Sky Cab elementem wspierającym realizacje wymienionych celów jest instalacja pióropusza. Jakie są jego zalety? Przyjrzyjmy się wpierw jak wygląda zabudowa bez (po lewej) i z pióropuszem (po prawej).
Mimo, że to z pozoru nie rzucający się w oczy detal, posiada jednak ogromne walory użytkowe. Jak można zauważyć na zdjęciach, biorąc pod uwagę rozmiary skrzyni, przestrzeń tuż za szoferką kierowcy narażona jest na duże opory powietrza. W takim wypadku opływowe kształty lekkiego pióropusza poprawiają płynność jazdy. Oprócz atrakcyjnego wyglądu element redukuje opory powietrza, co ma bezpośrednie przełożenie na mniejsze zużycie powietrza. Warto uzupełnić, że pióropusz występuje tylko z kabiną sypialną SkyCab, a jego konstrukcja dostosowywana jest indywidualnie do rozmiaru skrzyni z plandeką.
Owiewki boczne
Gdy kierowca zdecyduje się na inną niż SkyCab kabinę sypialną proponujemy także owiewki boczne w projekcie dostosowanym do całej zabudowy. To rozwiązanie chętnie wybierane przez Klientów w kompletnym zestawie z kabiną sypialną. Jego walory użytkowe są identyczne z pióropuszem. Dodatkowo lakierowane na kolor według wzornika marki stają się dyskretnym, ale atrakcyjnym elementem całej zabudowy. Dobrze ilustruje to poniższa realizacja: kabina sypialna LX na podwoziu Mercedesa Sprintera, którego klient doposażył m.in. w zabudowy międzyosiowe.
Owiewki boczne mogą być adoptowane do pojazdów bez kabiny sypialnej. Razem ze spojlerem budują kompletne rozwiązanie. Spojler wraz z owiewkami zmniejszają opory powietrza i poprawiają aerodynamikę pojazdu z każdej branży. Ilustracją takiego przykładu jest Iveco Daily dla firmy z branży drogowej (ilustracja poniżej).
Dodatkowy spojler
Standardowa zabudowa skrzyniowa mierzy ok. 2250 mm na równi z kabiną sypialną LX. Kierowca nie potrzebuje dodatkowych spojlerów. Co jednak w sytuacji, gdy zdecyduje się zainwestować w skrzynię o większym gabarycie? Całkowita wysokość zwiększa się, a co za tym idzie, rośnie przestrzeń narażona na zwiększone opory powietrza. Dodatkowy spojler, jak pokazują poniższe zdjęcia, redukuje zwiększone opory powietrza.
Kabiny sypialne na Francję
Spośród wszystkich krajów Unii Europejskiej tylko Francja podniosła poprzeczkę firmom logistycznym. Co się z tym wiąże? Wysokość kabin sypialnych waha się od 84 cm (Classic) do 96 cm (SkyCab). W zależności od marki, musimy uwzględnić wysokość podwozia, co sprawia, że całkowita wysokość zabudowy mieści się w przedziale od 3300 mm do 3400. Tymczasem przepisy francuskie respektują pojazdy o wysokości całkowitej nie przekraczające 3000 m. Co w takim wypadku? Obniżamy wysokość kabin sypialnych o ok. 6 cm (Classic) oraz od 16 cm – 26 cm w zależności od rodzaju podwozia.W przypadku kabin sypialnych na Francję największą popularnością cieszy się model LX.
Poniżej publikujemy folder produktowy “Kabiny sypialne LAMAR”. W wygodny sposób można przeglądać go poniżej oraz na pełnym ekranie.
Zobacz także: wnętrze kabiny sypialnej BackSleeper z podwójnym łóżkiem (wideo)
Przeczytaj: kabina sypialna LX na podwoziu Mercedes Sprinter
Nasza realizacja: Iveco Daily i kabina sypialna Sky Cab
Autor: Łukasz Dybalski