Nieszablonowy Iveco Daily, czyli efektywnie i efektownie w transporcie
Niepozornie wyglądający Iveco Daily skrywa wiele funkcjonalnych rozwiązań. Co zdecydowało o takiej konfiguracji 8-paletowej skrzyni z plandeką? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się z nami użytkownik pojazdu.
Jak skonfigurować zabudowę 8., 10. lub 12. paletową?
Z takim pytaniem mierzy się kierowca, który wchodzi w posiadanie podwozia do zabudowy. Wydawać się może, że w uprzywilejowanej sytuacji są doświadczeni kierowcy, którzy odświeżając lub doposażając swoją flotę doskonale już wiedzą, czego chcą. Przemierzając miesięcznie nawet kilkadziesiąt tys. kilometrów podejmują zlecenia transportowe wożąc ładunki o zróżnicowanym tonażu i gabarytach.
Jednak takie dylematy dotyczące konfiguracji własnego “woła roboczego” dotyczą każdego kierowcy. Czy na etapie budowy swojego dostawczego auta możliwe jest połączenie dwóch, wydawać by się mogło, zupełnie wykluczających się cech – efektowności i efektywności? Sprawdźmy!
Zobacz nasz poradnik: 6 etapów konfigurowania skrzyni z plandeką
Dedykowane Iveco Daily
Transportowe doświadczenie zdobywał przemierzając Polskę wzdłuż i wszerz. Dziś 6-letnią praktykę w realizowaniu spedycyjnych zleceń wykorzystuje pokonując europejskie trasy. Jak sam podkreśla, jest wiernym użytkownikiem Iveco Daily. Przez lata użytkował podwozie tej marki wyposażone w kabiny sypialne różnych producentów. Nie ukrywa, że dopiero na widok kabiny sypialnej Back Sleeper mocniej zabiło mu serce. Z perspektywy czasu docenia główne atuty zabudowy i komfort samej kabiny.
Lojalność wobec sprawdzonej marki sprawiła, że nowa konfiguracja pojazdu zaowocowała wydaniem pojazdu “szytego na miarę”. Pan Jacek Kurkowski z Wrocławia, zawodowy kierowca, podzielił się z nami motywami, jakimi kierował się dobierając określone rozwiązania.
Efektywnie
Rolowana tylna plandeka
Czy dostrzegacie rolowaną tylną plandekę? O jej praktycznej stronie przekonało się wielu kierowców, którym zależy na czasie i wygodzie. Skrzynia z rolowaną tylną plandeką to rozwiązanie intuicyjne i łatwe w użytkowaniu. Wpływa na codzienną efektywność, co przekłada się na skrócenie czasu poświęconego na czynności załadunkowe.
To nie jedyne atuty tego rozwiązania. Jak podkreśla pan Jacek Kurkowski, szybkie podniesienie plandeki przydaje się przy podjeździe pod rampę.
Obejrzyj nasz film instruktażowy: zasada działania systemu rolowania tylnej plandeki.
Skrzynia narzędziowa i zabudowy międzyosiowe
Podobnie ma się rzecz z gabarytowo mniejszymi podzespołami, jakimi są skrzynia narzędziowa 85 l czy polakierowane na czarno zabudowy międzyosiowie. Ten ostatni element wygląda szczególnie atrakcyjnie, jeśli potraktujemy go jako przedłużenie czarnych bocznych listw biegnących od kabiny kierowcy.
Boczna burtofirana
Wrocławski kierowca przyglądając się na parkingach innym zabudowom zgodnie przyznaje, że boczna firana to niemal standard w każdej skrzyni z plandeką. Krótko i zwięźle: to system plandeki przesuwnej, który umożliwia szybki załadunek i rozładunek boczny. Burtofiranę stosujemy przede wszystkim do przewożenia wielkogabarytowych towarów np. mebli, sprzętu AGD, konstrukcji stalowych.
Jest to doskonałe rozwiązanie ułatwiające dostęp do całej szerokości przestrzeni ładunkowej pojazdu po wypięciu bocznego słupka. System firan skraca czas pracy kierowcy, umożliwia załadunek i przewożenie towaru o niestandardowych wymiarach.
Efektownie
Iveco wyposażono w pożądane przez klienta rozwiązania. Obok wymienionej powyżej kabiny sypialnej Back Sleeper eksportówka otrzymała subtelne detale i rozwiązania zwiększające wizualną atrakcyjność, ale także podnoszące bezpieczeństwo kierowcy.
Światła halogenowe z orurowaniem
Nieszablonowe dodatki takie jak światła halogenowe Wessem osadzono na aluminiowym orurowaniu. Z pozoru to dodatek, który jest zbędny. Z tego błędnego myślenia wyprowadzają mnie kierowcy, którzy podkreślają walory użytkowe tego rozwiązania, zwiększającego widoczność pojazdu. W prostej linii wspiera to na bezpieczeństwo kierowcy.
Pojedyncze fanfary
Czy dostrzegacie dodatkowe klaksony tuż przy uchylnym górnym oknie? Cel instalacji był prosty – kierowca chciał, by w razie konieczności był lepiej słyszalny.
8-paletowa zabudowa skrzyniowa z kabiną sypialną Back Sleeper
“Na parkingu mam pielgrzymki do zabudowy i kabiny sypialnej” – żartobliwie kończy naszą rozmowę pan Jacek Kurkowski. Nie ukrywa, że pojazd w takiej konfiguracji wyróżnia się i przyciąga uwagę innych kierowców, którzy chętnie zaglądają do środka. Doceniają przestrzeń we wnętrzu, szerokie i wygodne łóżko oraz możliwość wyprostowania się po wstaniu.
Kierowca docenia otwarty umysł swojego szefa, który wie, że równie ważna co efektywność, staje się także efektowność rozwiązań i odpowiednia prezentacja pojazdu. Trudno się nie zgodzić, że na konkurencyjnym rynku lekkiego transportu pojazd dostawczy kreuje wizerunek firmy.
Iveco Daily z kabiną sypialną Back Sleeper – film
W uzupełnieniu polecamy uwadze filmową prezentację podwozia włoskiej marki zaopatrzoną w najprzestronniejszą w swojej klasie kabinę sypialną.
Autor: Łukasz Dybalski