Zabudowa kontenerowa: jaki wariant wybrać?

Zabudowa kontenerowa do samochodów dostawczych o masie do 3,5 t to rozwiązanie dedykowane firmom, które stawiają na dużą ładowność, trwałość, oryginalny wygląd oraz wielofunkcyjne rozwiązania, jak np. zachowanie stałej temperatury w przedziale od 0 st. do -20 st. C. Na co warto zwrócić uwagę wybierając ten produkt?

Pojazd użytkowy to dla wielu firm typowy „wół roboczy” – musi spełniać określone funkcje. Różnorodność zadań jakie stawiane są przed kierowcą wymagają od produktu niezawodności, wysokiej jakości i gwarancji zachowania określonych właściwości. Czym charakteryzuje się nasz produkt?

Niska waga konstrukcji

Dziś technologie pozwalają konstruować nadwozia lekkie i niezawodne. To ważne, jeśli bierzemy pod uwagę redukcję zużycia paliwa czy możliwość przewozu większej masy ładunku. Zabudowa kontenerowa to konstrukcja, w której ściany dostępne są w dwóch wariantach: z płytą warstwową typu sandwich oraz płyta typu plaster miodu. Na ich lekkość ma wpływ rama pośrednia zabudowy wykonana z profili aluminiowych. Jest dużo lżejsza od tradycyjnej ramy stalowej.

Wnętrze zabudowy kontenerowej

Przyjrzyjmy się teraz wnętrzu zabudowy. Na obu ścianach możemy umieścić jeden z kilku wariantów mocowania ładunku. Specjalne montowane listwy są fundamentem systemu mocowania ładunku. Umieszcza się w nich drążek blokujący, który stabilizuje przewożony ładunek. Praktyczne walory wnętrze dopełniają ponadstandardowe uchwyty zainstalowane w podłodze do zaczepienia ładunku. Co w przypadku pojazdu-chłodni? Wzmocnieniu poddawana jest tylna ściana na której montowany jest agregat. Jakość wykorzystanych materiałów sprawia, że wnętrze jest łatwe w utrzymaniu. Dużo więcej opisujemy w folderze produktowym, który publikujemy na końcu wpisu.

Ściana grodziowa we wnętrzu

Wyobraźmy sobie branżę w której, z uwagi na charakter przewożonych produktów, wymagane jest utrzymanie dwóch różnych poziomów temperatur we wnętrzu. Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest wyposażenie zabudowy kontenerowej w ścianę grodziową. Ściana występuje w dwóch wariantach, stałej oraz ruchomej. W drugim przypadku jej położenie można zmieniać, a przemieszczanie odbywa się dzięki prowadnicom na ścianach bocznych. Jak to wygląda w praktyce? Ilustruje to poniższa galeria zdjęć.

Ściana grodziowa jest wyposażeniem ponadstandardowym w zabudowie kontenerowej.

Wyposażenie dodatkowe

Zabudowy samochodów, w tym przypadku kontenera, dają doskonała okazję do zwiększenia ich funkcjonalności. Co warto zastosować, by pracowało się szybciej i sprawniej? Warto przyjrzeć się uchylnym schodom bocznym. Wykonane są ze stali ocynkowanej, a montowane z tyłu oraz z boku zabudowy. Prosto i szybko dostaniemy się do przestrzeni ładunkowej, co skróci czas potrzebny na załadunek i rozładunek towaru.

Rozwiązania niestandardowe

To one stały się znakiem rozpoznawczym naszej firmy. Trudno więc wskazać jeden szablon zabudowy, bo każda z nich jest „szyta na miarę”. Wariantów zabudów kontenerowych jest kilka, jak choćby piekarniczo-cukiernicza, aluminiowa czy izotermy i chłodnie. Każda z nich „uzbrojona” pod konkretne oczekiwania i potrzeby z uwzględnieniem budżetu i możliwości. Dla ilustracji pokazujemy poniżej wybrane przykłady.

Dla kogo jest zabudowa kontenerowa?

Wszechstronność naszej zabudowy samochodów pozwala przystosować ją do każdej branży. Jako chłodnia, wyposażona w agregat, jest doskonałą formą dystrybucji m.in. mrożonek, mięsa, lekarstw, produktów spożywczych czy towarów wymagających stałej temperatury w przedziale od 0 st. C do -20 st. C. Z kolei tradycyjna zabudowa kontenerowa trafi w potrzeby firm transportowych, meblarskich, a także branży gastronomicznej i spożywczej.

Autor: Łukasz Dybalski