Skrzynia z plandeką – 6 etapów konfigurowania pojazdu dostawczego do 3,5 t DMC [poradnik]

Jak skonfigurować zabudowę 8., 10. lub 12. paletową? Bierzemy pod lupę konkretne realizacje, wyposażenie, praktyczne elementy podnoszące walory użytkowe pojazdu. Skrzynia z plandeką – planujesz jej zakup? Chcesz poszerzyć wiedzę? Ten poradnik jest dla Ciebie!

Zabudowa samochodowa typu skrzynia z plandeką

To najpopularniejszy rodzaj zabudowy w transporcie krajowym i międzynarodowym w pojazdach do 3,5 t DMC. W połączeniu z kabiną sypialną (potocznie określanej jako kurnik) taki produkt to polska specjalność. Określane są jako „eksportówki” lub „międzynarodówki”. Kierowca takim pojazdem przemierza średnio kilkanaście tys. kilometrów każdego miesiąca. Niemal codziennie wykonuje podobne czynności. W dużym skrócie prezentują się one następująco: otwarcie plandeki, załadunek, przewóz towaru, otwarcie plandek i rozładunek.

Jakość zabudowy i jej funkcjonalność odgrywają w takim momencie kluczową rolę. Trudno o kompromisy. W końcu tzw. międzynarodówka to przysłowiowy transportowy „wół roboczy”.

Skrzynia z plandeką – pierwszy zakup. Ten poradnik jest dla Ciebie!

W krótkim poradniku chcemy przybliżyć poszczególne etapy konfigurowania nadwozia by codzienne czynności opisane powyżej przebiegały w komfortowy sposób, a sama zabudowa była użyteczna i wszechstronna. Opisujemy kluczowe rozwiązania oraz wyposażenie podnoszące walory praktyczne. Piszemy na co warto zwrócić uwagę. Ilustracją będą przykładowe realizacje. Konfigurowanie pojazdu podzieliliśmy na poszczególne etapy. Zachęcamy do lektury!


Jak skonfigurować zabudowę typu międzynarodówka – spis treści

Dla lepszej nawigacji zachęcamy do skorzystania z poniższego spisu treści. Po kliknięciu w odpowiedni temat trafimy do interesującego nas zagadnienia.


Etap I – określenie potrzeb i wybór rodzaju plandeki

Co będziemy przewozić? To jedno z pierwszych ważnych pytań. Rynek usług transportowych jest konkurencyjny i zmienia się dynamicznie. Choć nie ma uniwersalnej odpowiedzi ma to pytanie, to przy konfiguracji zabudowy pierwszym etapem jest określenie długoterminowych potrzeb. Pozwala to wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów zlecających przewóz ładunku. Są nimi:

  • czas dostawy,
  • bezpieczeństwo ładunku
  • komfort pracy,
  • niższe koszty eksploatacyjne,
  • wysoka ładowność,
  • większe możliwości załadunku.

Aby sprostać takim wymaganiom należy skonfigurować zabudowę najlepiej oddająca charakter i rodzaj podejmowanych zleceń.

Wymiary skrzyni z plandeką

Pierwszy wybór pada zazwyczaj na długość skrzyni. To określi jej możliwości załadunkowe. Do wyboru na rynku są trzy wersje skrzyni: ośmio-, dziesięcio- i dwunastopaletowa. Standardem, który wyznaczył wymiarowość całej konfiguracji jest rozmiar europalety (EUR 1). Jej wymiary to 800 mm x 1200 mm. Przy wyborze ładowni 10. paletowej konieczne staje się przedłużenie ramy. W przypadku opcji dwunastopaletowej jedynym podwoziem, którym umożliwia budowę takiej skrzyni jest podwozie marki Iveco Daily.

Warto mieć na uwadze, że masa całego pojazdu w wariancie ośmio- i dziesięciopaletowym nie może przekroczyć 3,5 t DMC. Użytkowanie pojazdu nieprzeładowanego gwarantuje większą żywotność poszczególnych podzespołów i nie naraża kierowcę na dodatkowe koszty w przypadku kontroli ze strony ITD (Inspektora Transportu Drogowego).


 

Jak najwygodniej załadować i rozładować towar?

Wiemy już, co chcemy przewozić, i na jakich trasach będziemy się poruszać. Określiliśmy potencjalny wachlarz zleceń. Czas na wybór optymalnego systemu plandeki przesuwnej. Z pomocą przychodzi firana lub burtofirana. To system przesuwnych firan w wersji jedno – i dwustronnej, który umożliwia szybki załadunek i rozładunek boczny.

Pozornie podobnie brzmiące nazwy i niemal identyczna funkcjonalność. Różnice dotyczą detali, wymiarów oraz zakresów wykonywania poszczególnych czynności. Każdy z tych produktów dedykowany jest różnym wariantom przewożonych ładunków. Na zdjęciach poniżej miniburta (po lewej) oraz burtofirana (po prawej).

Firana i burtofirana – tabela porównawcza.

Firana Burtofirana
wysokość 150 mm

  • lżejsza od burtofirany,
  • nie posiada zawiasów mocujących,
  • oferuje większą oszczędność czasu w całym procesie logistycznym,
  • możliwość instalacji napinacza plandeki,
  • w pierwszej kolejności wyciągamy firanę z prowadnic, a następnie po załadunku wkładamy ją do pierwotnego miejsca,
  • zwolnienie napięcia plandeka odbywa się dwuetapowo: poprzez zwolnienie wajchy (napinacza) oraz odpięcie klamer.
wysokość 400 mm lub 600 mm

  • większe możliwości logistyczne,
  • możliwość instalacji drugiego rzędu oczek do zapięcia linką celną (przydatne przy podniesionym dachu),
  • do zabudowy przytwierdzona jest zawiasami,
  • uzupełnieniem produktu może być system podnoszenia dachu (na dźwignię lub pneumatyczny) oraz system dachu przesuwnego,
  • możliwość instalacji napinacza plandeki,
  • lepsze zabezpieczenie ładunku przed przemieszczaniem,
  • zwolnienie napięci plandeka odbywa się przez podniesienie wajchy (napinacza) oraz wyjęcie linki celnej z całej długości zabudowy.

Jak działa burtofirana z napinaczem i firana – filmy instruktażowe

Pod odblokowaniu zabezpieczenia w tylnej burcie przesuwamy firanę w stronę kabiny kierowcy. Otrzymujemy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Dużym atutem obu rozwiązań (firany lub burtofirany) jest możliwość wypięcia bocznego słupka. Zwiększamy w ten sposób szerokość załadunku.

Firana Burtofirana
 

System dachu przesuwnego

Bardzo często uzupełnieniem burtofirany jest system dachu przesuwnego. Aluminiowa konstrukcja pozwala firmie transportowej realizować konkurencyjne zlecenia. Dach przesuwny swoje zastosowanie znajduje głównie tam, gdzie przewożone ładunki charakteryzują się dużymi gabarytami, które mogą być ładowane są od góry.

Czy można jeszcze bardziej zwiększyć użyteczność zabudowy? Z pomocą przychodzi, dostępne w standardzie, wypinanie słupków bocznych. Kierowca uzyskuje możliwość załadunku na całą szerokość zabudowy skrzyniowej przy współpracy z operatorem wózka widłowego. Co można załadować? Elementy konstrukcji stalowej, długie aluminiowe profile, europalety.


Etap II – wybór koloru plandeki.

Zadbana i kolorowa skrzynia z plandeką jest atrakcyjna wizualnie. W dobie dużej konkurencji, cała zabudowa staje się wizytówką firmy, a bywa, że pomaga przy zdobywaniu zlecenia. Warto podejść do tematu kompleksowo wybierając poszycie z PVC o wysokiej gramaturze. Pięć podstawowych kolorów plandek to dopiero początek całego cyklu konfiguracji produktu.



Skrzynia z plandeką i reklama

Jeśli prowadzisz firmę – zainwestuj w reklamę na plandece. Przyglądając się zabudowom na trasie łatwo dostrzec, jak wiele z nich posiada nadruk reklamowy. Takie działanie to dziś nie fanaberia, a konieczność. Firmy traktują zabudową skrzyniową jako nośnik wspierający budowanie wizerunku firmy. To zdecydowanie skraca ścieżkę kontaktu z potencjalnym klientem. Jesteśmy widoczni na trasie. Na zabudowie nasi klienci umieszczają, obok logo, także dane kontaktowe i adres strony internetowej.

 


Etap III – dwa rodzaje systemu podnoszenia dachu

Wewnętrzna wysokość skrzyni z plandeką to zwykle 1980 – 2200 mm. Jeśli dodamy do tego wysokość podwozia (w zależności od marki) to całkowita wysokość pojazdu przekracza barierę 3000 mm (3300-3400 mm). A to oznacza, że na terenie Francji, Włoch czy w Andorze, nasz poczciwy dostawczak będzie traktowany na równi z autobusami i pojazdami ciężarowymi. Wpływa to na wysokość opłat autostradowych i za przejazd tunelami, które w takim wypadku mogą wzrosną kilkukrotnie. W skali roku oznacza to spore obciążenie dla budżetu kierowcy.

Jak można tego uniknąć?

Opcja zabudowy z regulowaną wysokością staje się dziś standardem europejskim. Pneumatyka w skrzyni z plandeką posiada określone zalety, które przekładają się realne korzyści (np. zdobywanie konkurencyjnych zleceń). Dzięki zastosowaniu systemu podnoszenia dachu (regulacja dźwignią lub ze wspomaganiem za pomocą sprężyny gazowej – pneumatyczna) podnosimy skrzynię w dwóch zakresach wysokości, a kierowca oszczędza nawet kilkanaście minut w całym procesie logistycznym. W skali roku oznacza to realne oszczędności. Przyjrzyjmy się specyfice każdego rozwiązania.

Pneumatyczne podnoszenie dachu i podnoszenie dźwignią – tabela

Podnoszenie pneumatyczne Podnoszenie dźwignią
  • zakres podnoszenia dachu wynosi 300 mm,
  • dwustopniowy system regulacji,
  • konstrukcja aluminiowa,
  • rozwiązanie lżejsze (siłownik plus prowadnica) od systemu podnoszenia dźwignią,
  • konstrukcja prosta w obsłudze przez min. 1 osobę.
  • zakres podnoszenia dachu wynosi 250 mm,
  • konstrukcja stalowa,
  • brak siłownika,
  • konieczność obsługi przez min. 2 osoby,
  • obsługa z zewnątrz zabudowy,
  • możliwość obniżenia dachu po załadowaniu plandeki.

Etap IV – skrzynia z plandeką i tył zabudowy

Przenosimy się na tył zabudowy. Konstrukcja skrzyni z plandeką pozwala zaadoptować kilka wariantów zamknięcia zabudowy. W prostej linii oznacza to odpowiedź na konkretne potrzeby kierowców i rodzaj przewożonych ładunków.

Załadunek towaru to czynność absorbująca. W zdecydowanej większości odbywa się właśnie na tyłach skrzyni. Kierowca pakuje zestawy mebli, części samochodowe, maszyny czy przedmioty ponad gabarytowe. Chociaż w zasadzie to co ładuje, nie ma znaczenia, bo jakoś trzeba towar załadować i przewieźć. Ale żeby to „jakoś” miało odpowiednią jakość, warto zainwestować w odpowiednie zamknięcie skrzyni z plandeką.

Różne warianty zamknięcia (tabela porównawcza)

Wariant zamknięcia Charakterystyka Zdjęcie
  • Rolowana tylna plandeka
  • szansa na większy załadunek,
  • mechanizm łatwy w użytkowaniu,
  • oszczędność czasu i wygoda użytkowania,
  • system lekki oraz intuicyjny w obsłudze.
 

  • Winda
  • szansa na większy załadunek,
  • mechanizm łatwy w użytkowaniu,
  • oszczędność czasu i wygoda użytkowania,
  • system lekki oraz intuicyjny w obsłudze.
 

  • Drzwi kontenerowe
  • szansa na większy załadunek,
  • mechanizm łatwy w użytkowaniu,
  • oszczędność czasu i wygoda użytkowania,
  • system lekki oraz intuicyjny w obsłudze.
 

  • Drzwi aluminiowe
  • szansa na większy załadunek,
  • mechanizm łatwy w użytkowaniu,
  • oszczędność czasu i wygoda użytkowania,
  • system lekki oraz intuicyjny w obsłudze.
 

Wybrane warianty wprawdzie zwiększają masę zabudowy, jak np. składana winda, ale ich praktyczna rola jest nie do przecenienia.


Etap V – wybór kabiny sypialnej

Zaletą tzw. eksportówek jest brak konieczności posiadania tachografu, czyli systemu mierzącego czas pracy kierowcy. Dla jednych to wada, dla innych zaleta. Mimo wszystko każda trasa może zmęczyć. Z pomocą przychodzą kabiny sypialne (potocznie określane jako „kurnik”) montowane nad i za kabiną kierowcy. To prawdziwie polska specjalność. Kierowcy organizują w nich małą namiastkę domu w trasie, dlatego tak ważne staje się ich odpowiednie wyposażenie. Trudno tu o kompromisy jeśli w grę wchodzi komfort kierowcy i jakość wypoczynku.

Kabina sypialna – galeria zdjęć

Mała namiastka domu w trasie. Miejsce, które każdy kierowca organizuje na swój sposób. Tu się regeneruje i odpoczywa. Dbamy by dostarczyć rozwiązania odpowiadające na jego potrzeby. Modele jak SkyCab, LX, Classic to konstrukcję lekkie. Ma to bezpośrednie przełożenie na masę całego pojazdu. Produkty cechuje doskonała izolacja, miękkie obicie, gruby materiał i aerodynamiczny kształt. To główne, ale nie jedyne zalety naszych kabin sypialnych. Tym co wyróżnia np. model SkyCab to obok atrakcyjnego wygląda, także przednie okno czołowe pełniące dwojaką rolę – wyjścia ewakuacyjnego i doświetlającą wnętrze.

Dużym powodzenie cieszy się kabina Back Sleeper z łóżkiem pojedynczym oraz podwójnych (wersja MAXI).

Zobacz wideo: Kabina sypialna Back Sleeper z podwójnym łóżkiem.
Wideoprezentacja: kabina sypialna SkyCab na podwoziach różnych marek


Etap VI – Doposażenie skrzyni z plandeką

Jak zwiększyć funkcjonalność i bezpieczeństwo zabudowy z kabiną sypialną? Czy można poprawić codzienny komfort pracy? Oferty producentów na rynku proponują szeroki wachlarz wyposażenia dodatkowego. Dobierając podzespoły warto wymienić główne atuty, jakie wiążą się z późniejszym użytkowaniem takiego nadwozia. To przede wszystkim: oszczędność czasu i obniżenie zużycia paliwa, poprawę komfortu pracy przy wykonywaniu codziennych obowiązków, lepsze zagospodarowanie przewożonych sprzętów i akcesoriów, redukcja niepożądanych zawirowań powietrza.

Zabudowy międzyosiowe

Polakierowane na kolor nadwozia (lakier akrylowy lub metaliczny) prezentują się okazale. Ale w parze z designem cenniejsze okazują się walory praktyczne. Głównym zadaniem zabudowy międzyosiowej jest zoptymalizowanie aerodynamiki pojazdu, co poprawia komfort prowadzenia załadowanego pojazdu.

Skrzynie narzędziowe o różnych pojemnościach

Nic tak nie drażni jak chaos i nieporządek w kabinie. Jest na to rozwiązanie. Wszelkie elementy takie jak pasy mocowania ładunku, narzędzia można umieścić w skrzyniach o pojemnościach od 85 do 160 litrów. Oprócz funkcji ładunkowych, skrzynie narzędziowe zmniejszają opory powietrza oraz – podobnie jak w przypadku zabudowy międzyosiowej – w zgodzie z europejskimi wymogami, zapewniają bezpieczeństwo na drodze (ochrona rowerzystów).

Blenda przeciwsłoneczna

Należy przyznać, że wygląda efektownie. W 2016 r. zyskała nowy wygląd, jeszcze bardziej atrakcyjny. Osłona montowana jest bezpośrednio na kabinie sypialnej, a tuż nad przednią szybą. Działa na zasadzie okularów przeciwsłonecznych: odbija szkodliwe promieniowanie słoneczne chroniąc jednocześnie kierowcę przed oślepiającym światłem słonecznym. Blenda przeciwsłoneczna nie ogranicza widoczności, redukuje nagrzanie kabiny kierowcy podnosząc bezpieczeństwo i komfort pracy w trakcie podróży.

Okienko rewizyjne

Jeśli zależy nam, by monitorować towar znajdujący się w części ładunkowej, rozwiązaniem będzie wyposażenie plandeki w okienko rewizyjne. Na wykonane z przeźroczystej folii decydują się zarówno kierujący na trasach krajowych, jak i międzynarodowych.

Deskowanie aluminiowe

Zdecydowanie lżejsze od tradycyjnych drewnianych i mniej podatne na potencjalne uszkodzenia.

Dodatkowy spojler

Jeśli wybieramy zabudowę skrzyniową z opcją wysokości do 3 metrów (transport do Europy Zachodniej) warto zadbać o lepszą aerodynamikę pojazdu oraz unikanie niepotrzebnych zawirowań powietrza w trakcie jazdy.

Zbiornik na wodę

Praktyczny element wyposażenia podczas każdej trasy. Zbiornik o pojemności 32 litrów wyposażony w kranik i pojemnik na mydło montowany jest na przodzie zabudowy przy kabinie kierowcy.

Konfiguracja plandeki – podsumowanie

6 etapów konfiguracji skrzyni z plandeką to zaledwie prolog w budowie produktu szytego na miarę. Mamy nadzieje, że powyższy poradnik przybliży czytelnikowi temat cały proces. Każdy kierowca dysponujący określonym budżetem jest w stanie skonfigurować pojazd, który sprawdzi się w każdych warunkach logistycznych.

W dobie niezwykle konkurencyjnego rynku przewagę zdobywają posiadacze dobrze doposażonych zabudów uniwersalnych.

Służymy Państwu pomocą i wiedzą w temacie konfigurowania każdej zabudowy transportowej. Zachęcamy do kontaktu.

Jednak bez względu na rodzaj zabudowy warto mieć na uwadze jazdę bezpieczną oraz użytkowanie pojazdu nieprzeładowanego. Zabudowa skrzyniowa stanie się wówczas partnerem na długie lata.

Dowiedz się więcej: Karta produktu zabudów międzynarodowych


Skrzynia z plandeką – przykładowe realizacje

Nasze 25-letnie doświadczenie na rynku aut dostawczych zaowocowało produkcją wielu niestandardowych realizacji. Takie zabudowy stały się znakiem rozpoznawczym naszej firmy. Na co dzień kierowcy realizują różne zadania. Dlatego dla zilustrowania wszechstronności naszej oferty, poniżej przedstawiamy wybrane realizacje wraz z krótkim opisem.

Iveco Daily dla firmy z branży drogowej

Potrzeby klienta były jasno sprecyzowane – pojazd wspierający firmę budowlaną w terenie m.in. przy budowie dróg. Hak holowniczy, owiewki aerodynamiczne, dwie lampy doświetlające zainstalowane na tyłach zabudowy oraz dwa niewielkie koguty na przednim spojlerem – to główne elementy wyróżniające zabudowę.

Więcej o tej realizacji można przeczytać tutaj.

Mercedes Sprinter w zabudowie skrzyniowej i z kabiną sypialną LX

Charakter zleceń logistycznych, jakie podejmuje nasz klient z Rumunii, zobligował go do konfiguracji pojazdu uniwersalnego. Możliwość noclegu w kabinie sypialnej LX znacznie podniosła komfort pracy kierowcy na długich trasach. Aby dopełnić atrakcyjny wygląd, zmniejszyć niepożądane zawirowania powietrza w nadwoziu pojawiły się zabudowy międzyosiowe lakierowane na kolor według wzornika marki. Po drugiej stronie zostały zainstalowane aerodynamiczne skrzynie narzędziowe o pojemności 210 litrów. W taki sposób wzrastają walory użytkowe pojazdu.

Szczegóły nt. powyższej zabudowy odnajdą Państwo w tym miejscu.

Skrzynia z rolowaną tylną plandeką na podwoziu Fiata Ducato

Czy kierowcy lubią podejmować zbędne czynności? Z pewnością nie. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę proces rozładunku i załadunku towaru. W zdecydowanej większości przypadków takie działania realizowane są z tyłu pojazdu. Jak poprawić komfort pracy kierowcy? Czy można skrócić czas potrzeby na realizację bieżących zadań? Realizacją, która odpowiada na takie potrzeby jest skrzynia z rolowaną tylną plandeką, w poniższym przypadku na podwoziu Fiata Ducato.

Obejrzyj film instruktażowy: Jak działa cały mechanizm?

Iveco Daily z windą załadunkową i drzwiami kontenerowymi typu Sandwich

Dwuskrzydłowa i składana winda załadunkowa w skrzyni z plandeką to:

  • zwiększone możliwości załadunku i rozładunku towaru
  • skrócenie czasu w trakcie rutynowych czynności,
  • podniesienie komfortu pracy,
  • szansa na maksymalne wykorzystanie parametrów nadwozia.

Tył zabudowy został wyposażony w drzwi kontenerowe typu Sandwich – doskonale chroniące ładunek przed potencjalnym przemieszczaniem się. Taki wariant zamknięcia tyłu eliminuje konieczność zarzucania plandeki na dach, co w okresie zimowym, przy temperaturach poniżej zera, może okazać się niekomfortowe.

Klient zdecydował się w tym przypadku na wyposażenie całej zabudowy w kabinę sypialną LX z dodatkowym spojlerem.

Więcej szczegółów związanych z powyższą zabudową odnajdą Państwo tutaj.

Autor: Łukasz Dybalski

 

Fiat, Citroen, Peugeot

Mercedes-Benz, Volkswagen

Opel, Renault (Czerwony – Volvo)

L1

L2

L2S

L3

L4

3XX

5XX

L2

L3

L4

Rozstaw osi

3000

3450

3800

4035

3665

4325

3665

4325

3682

4332

DMC

3,5 t

3,5 t

5 t

3,5 t

Tylne koła

1

1

2

1

2

1

2

Napęd

P

T

P

T

P

T

Kabina

1

1

2

1

1

2

BS

1

2

BS

1

1

2

1

1

2

1

2

1

2

1

2

1

2

BS

1

2

BS

1

2

BS

Min. dł. wewnętrzna

2470

2920

2050

3270

3500

2650

2800

3870

3010

3150

3260

4065

2360

3485

4200

3435

3100

2350

3100

2350

3650

2900

3750

3000

3100

3750

3000

3100

4300

3550

3650

Max. dł. wewnętrzna bez przedłużenia

2800

3250

2410

3600

3840

2990

3100

4200

3350

3450

3600

4400

3600

3800

4560

3750

3300

2350

3420

2680

3960

3250

4070

3330

3430

4070

3330

3430

2620

3880

3980

Max. dł. wewnętrzna z przedłużeniem

3220

3950

3100

4500

4900

4010

4200

4900

4010

4200

3850

4870

4050

3850

4870

4050

——-

——-

4100

3050

4100

——-

4840

3850

4200

4840

4100

4200

5300

4250

4650

Min. szer. wewnętrzna

2100

2050

2100

2100

Max. szer. wewnętrzna bez poszerzania lusterek

2100

2110

2100

Max. szer. wewnętrzna 1

2280

2220

2280

Max. szer. wewnętrzna 2

——-

2410

——-

Wysokość boczna załadunkowa skrzynia bez firan z LX

2260

——-

2260

——-

2260

——-

2315

——-

?

——-

2260

——-

2260

——-

2260

——-

Wysokość boczna załadunkowa skrzynia z firaną z LX

2210

——-

2210

——-

2210

——-

2265

——-

?

——-

2210

——-

2210

——-

2210

——-

Wysokość boczna załadunkowa z dachem przesuwnym z LX

2200

——-

2200

——-

2200

——-

2255

——-

?

——-

2200

——-

2200

——-

2200

——-

Wysokość boczna załadunkowa skrzynia bez firan ze SkyCab

2260

——-

2260

——-

2260

——-

2325

——-

2315

——-

2260

——-

2260

——-

2260

——-

Wysokość boczna załadunkowa skrzynia z firaną ze SkyCab

2210

——-

2210

——-

2210

——-

2275

——-

2263

——-

2210

——-

2210

——-

2210

——-

Wysokość boczna załadunkowa z dachem przesuwnym ze SkyCab

2200

——-

2200

——-

2200

——-

2265

——-

2253

——-

2200

——-

2200

——-

2200

——-

Wysokość boczna załadunkowa skrzynia bez firan z Classic

2160

——-

2160

——-

2160

——-

2230

——-

?

——-

???

——-

?

——-

?

——-

Wysokość boczna załadunkowa skrzynia z firaną z Classic

2110

——-

2110

——-

2110

——-

2180

——-

?

——-

???

——-

?

——-

?

——-

Wysokość boczna załadunkowa z dachem przesuwnym z Classic

2100

——-

2100

——-

2100

——-

2170

——-

?

——-

???

——-

?

——-

?

——-

Wysokość boczna załadunkowa skrzynia bez firan z
BackSleeper

——-

2170

——-

2170

——-

——-

2185

——-

2185

——-

2185

Wysokość boczna załadunkowa skrzynia z firaną z BackSleeper

——-

2120

——-

2120

——-

——-

2135

——-

2135

——-

2135

Wysokość boczna załadunkowa z dachem przesuwnym z
BackSleeper

——-

2110

——-

2110

——-

——-

2125

——-

2125

——-

2125

Legenda:

Powyższe wymiary dotyczą skrzyń z plandeką i skrzyń otwartych

Tylne koła : 1 – Pojedyncze koła, 2 – Podwójne koła

Napęd: P – przedni, T – Tylny

Kabina: 1 – Pojedyncza, 2 – Podwójna, BS – Plecak BackSleeper

Max. szer. wewnętrzna bez poszerzania lusterek – standardowe lusterka
wsteczne ST – Dla Mercedes-Benz oraz Volkswagen

Max. szer. wewn. 1 – wyposażenie dodatkowe o kodzie FS1 – Dla Mercedes-Benz
oraz Volkswagen

Max. szer. wewn. 2 – wyposażenie dodatkowe o kodzie FS2 – Dla Mercedes-Benz
oraz Volkswagen

Max. szer. wewnętrzna bez poszerzania lusterek – standardowe lusterka
wsteczne – Dla Fiat, Citroen, Peugeot ,Opel, Renault (Czerwony – Volvo)

Min. szer. wewn. 1 – poszerzone lusterka wsteczne – Dla Fiat, Citroen,
Peugeot, Opel, Renault (Czerwony – Volvo)