Nadwozie LAMBox: niska i wysoka alkowa. W czym tkwi różnica?

Nadwozie LAMBox to konstrukcja uniwersalna. Doskonałym przykładem ilustrującym tą cechę jest różnorodny zakres projektów, które realizowaliśmy. Czym jest niska i wysoka alkowa? Jak wpływa to na kubaturę wnętrza i możliwości załadunkowe?

Jedna zabudowa – wiele możliwości

LAMBox to zabudowa kontenerowa, która w ciągu kilku lat zyskała uznanie klientów w całej Europie. Dziś LAMBox to marka własna, rozpoznawalna i kojarzona w branży logistyczno – transportowej. Regularnie piszemy na naszym blogu o realizacjach bazujących na tej konstrukcji. Firmowym znakiem rozpoznawczym stały się zabudowy niestandardowe. Bo LAMBox pozwala na dostosowanie pojazdu do konkretnych wymogów branży i oczekiwań klientów.

Wystarczy wspomnieć, że paleta rozwiązań jest szeroka i obejmowała dotychczas m.in.:
– mobilną salę szkoleniową dla  branży budowanej i sanitarnej.
– mobilną ekspozycję wystawienniczą ( np. branża narzędziowa i sanitarna),
– pojazdy food truck (Champions Food),
– kontener dla branży lotniczej,
– pojazd przystosowany do przewozu zwierząt,
– pojazdy przystosowane do przewozu ładunków (branża meblowa, logistyczna, kurierska).
– pojazd dla firmy cateringowej,
– pojazd zaopatrzeniowy dla mobilnej pasmanterii
– mobilny dostawca dla handlu,
– mobilne laboratorium do analiz zboża,
– mobilny sklep z luksusowymi zegarkami.

Galeria zdjęć poniżej ilustruje wybrane przykłady.

Jeśli weźmiemy uwagę specyfikację techniczną, to możemy wyróżnić dwa typy nadwozia transportowego – LAMBox z niską i wysoką alkową. Co to oznacza w praktyce? Jakie korzyści dla klienta się z tym wiążą?

Poznaj szczegóły: oferta LAMAR na nadwozia LAMBox z wygodnym przeglądaniem on-line.

Niska alkowa – 20 m3 objętości

Alkowa to przestrzeń znajdująca się nad szoferką kierowcy. Zastępuje popularnie stosowany spojlery dachowe. Z zewnątrz jej użyteczność koncentruje się na ujarzmianiu oporów powietrza. Przetłoczenia, aerodynamiczny kształt i atrakcyjny wygląd alkowy podnoszą walory wizualne całego pojazdu. Parametry aerodynamiczne pozwalają na redukcję spalania paliwa, nawet o 3 l/100 km. Niska alkowa, w zależności od rodzaju podwozia, obejmuje dodatkową przestrzeń o powierzchni od 1,6 do 2,5 m3 dodatkowej przestrzeni do zagospodarowania. W środku pojazdu alkowa pełni rolę wnęki, którą kierowcy dostosowują wedle różnych potrzeb i celów.

W pojazdach food truck służy jako dodatkowy schowek, w pojazdach wystawienniczych we wnęce umieszczany jest np. ekran TV prezentujący ofertę firmy.  W mobilnej sali szkoleniowej może posłużyć jako zamykany schowek na drobne narzędzia, produkty i materiały edukacyjne. Formuła zamknięcia tej przestrzeni jest indywidualna i dobierana według potrzeb. Wysokość wewnętrzna w takiej konfiguracji to 2280 mm. Dużym atutem konstrukcji montowanej na platformie jest niski próg załadunku wynoszący 65 cm.

Może zainteresuje Cię także: Fiat Ducato 4×4 z nietypowym nadwoziem LAMBox

Wysoka alkowa to większa kubatura i więcej możliwości

Na pierwszy rzut oka nie widać specjalnej różnicy między nadwoziem LAMBox z wysoką i niską alkową. Zmienia się to jeśli spojrzymy na kubaturę wnętrza i kształt samej alkowy. Jej wyższa odmiana to w rezultacie większa powierzchnia zabudowy. Wysokość części ładunkowej wzrasta o 30 cm. Dodatkowa przestrzeń nad kabiną kierowcy wynosi nawet 2,5 m3. W niskiej alkowie jest to z kolei 1,8 m 3.

Niesie to za sobą konkretne korzyści, takie jak większe możliwości w adaptowaniu własnych rozwiązań (np. systemu uchylnych i składanych półek, mocowania skrzyni ładunkowych, mebli wystawienniczych) czy podzespołów takich jak agregat chłodniczy. Kierowca może przewozić ładunku ponad gabarytowe, a może mu w tym dodatkowo pomóc instalacja składanego trapu czy uchylnej klapy (można ją także montować w niskiej alkowie).

Jak ilustrują wybrane niestandardowe przykłady przestrzeń wysokiej alkowy może posłużyć jako idealne miejsce na krótką drzemkę czy odpoczynek po wyczerpującej jeździe.

Niska i wysoka alkowa – w czym tkwi różnica? Podsumowanie

Nadwozie zintegrowane z kabiną kierowcy to jeden z kluczowych atutów nadwozia LAMBox, bez względu na rodzaj alkowy. Ułatwia przejście z kabiny kierowcy do ładowni i usprawnia codzienną pracę. Zasadnicza różnica rozwiązań dotyczy wysokości nadwozia (różnica 300 mm) co skutkuje kubaturą wnętrza.

Niska alkowa zwiększa wysokość nadwozia o 300 mm. Wysokość wnętrza przy adaptacji pierwszego rozwiązania to 2280 mm. Na jaką formułę się zdecydować? W dużej mierze charakter przewożonych ładunków, branża w jakiej operuje kierowca, determinuje wybór nadwozia. Nasi handlowcy służą wiedzą i doświadczeniem w dobraniu optymalnych rozwiązań. Zachęcamy do kontaktu.

A jakie są główne cechy pojazdu LAMBox i kluczowe korzyści? Kliknij w obrazek, by go powiększyć.

Autor: Łukasz Dybalski