Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny. Co warto o nim wiedzieć? - Lamar

Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny. Co warto o nim wiedzieć?

Mobilność w biznesie to nowy i atrakcyjny trend. Dziś zdobycie uwagi konsumenta to prawdziwa sztuka. Warto podjąć taki wysiłek, bo efektem jest lojalność nowego klienta i wzrost sprzedaży. Co ma z tym wspólnego mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny? Przyjedź do klienta i zaproś go siebie!

W biznesie jedno pozostaje kluczowe – zawsze pojawia się sprzedający i kupujący. Inna jest arena transakcji czy miejsce prezentacji oferty (internet, sklep tradycyjny). Zmienia się postrzeganie roli wystawca – uczestnik. Weźmy dla przykładu hale targowe czy popularne eventy branżowe. Nadal są kreatorami rynku, punktami styku na linii marka-konsument.

Produkt coraz częściej schodzi na dalszy plan. Często okazuje się bowiem, że wabikiem nie jest też tylko piękna ekspozycja.

Wyróżnij się albo… zgiń!

Dzisiaj to popularne hasło, w dobie ogromnej konkurencji, nabiera szczególnego znaczenia. Wystawca musi czymś zaskoczyć, by zwabić widzów. Organizuje pokazy, samplingi, konkursy, szkolenia. Wystawcy coraz częściej wpisują w swoje biznesowe cele degustację czy serwowanie drobnych posiłków.

Co dziś stanowi o przewadze konkurencyjnej w sprzedaży bezpośredniej?

Okazuje się, że… mobilność i to co oferuje w zamian! Nie jest to jednak mobilność w rozumieniu technologii online, lecz mobilność w świecie rzeczywistym. Worek z korzyściami jaki pojawia się  przed firmą jest znacznie większy w porównaniu z tym, co oferuje tradycyjna, stała ekspozycja targowa.

Jak ilustrują nasze przykłady, mobilność jest często skutecznym kluczem w komunikacji marketingowej, bo wspiera sprzedaż i buduje wizerunek firmy. Poprzez bycie „twarzą w twarz” z klientem dostajemy unikalną szansę dotarcia do nich w każdym miejscu i czasie. To rynkowa szansa, gdy kalendarz imprez targowych jest pusty, czy wreszcie okazję kreowania przyjaznej komunikacji o każdej porze roku.

Właściwe miejsce sprzedaży – połowa sukcesu

Wyobraźmy sobie więc jeden dzień z targowego życia. Trudno się nie zgodzić, że lokalizacja odgrywa jedną z kluczowych ról w relacjach B2C. Wspomnijmy o restauratorach, a dla kontry właścicielach np. food trucków. Dla obydwu branż dobra lokalizacja to często priorytet oraz życiowe „być albo nie być”.

Co w innych przypadkach? Czy producent armatury łazienkowej jest zdany tylko na sklep stacjonarny i tradycyjną zabudowę targową? Czym może zaimponować producent tarcz diamentowych wybierając się w teren? Co producent automatyki dla domu i przemysłu może zdziałać mobilnie?

Wsparcie dla sprzedaży i budowy wizerunku firmy

Okazuje się, że firmę „na kółkach”, do której można swobodnie wejść i się rozgościć jesteśmy w stanie „zacumować” w niemal w każdym miejscu. To atrakcyjna oraz wszechstronna formuła. Na polskich ulicach doskonale sprawdza się już jako np. pojazd food truck. Z mobilnych ekspozycji chętnie korzystają firmy organizujące samplingi, degustacje w kurortach – latem i zimą.

Dobra lokalizacja to zaledwie prolog w całej historii, której finałem jest sprzedaż produktu lub prezentacja usług. Samą ofertą możemy się nie obronić. Klient zalewany jest dzisiaj morzem propozycji. Ma mało czasu na podjęcie decyzji o zakupie. Obok treści oczekuje atrakcyjnej formy i szybkiej gratyfikacji. Wielu chce dotknąć produktu i go sprawdzić. Jak się wyróżnić w tej całej sprzedażowej machinie?

Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny to 20 m3 możliwości

Mobilność nie zna ograniczeń, pór roku i czasu. Jeśli wymaga tego strategia firmy można przenieść się pod zimowe stoki, wjechać do hali targowej, zaparkować blisko plaży. Zaangażowanie nawet jednej osoby wystarczy, aby szybko uruchomić całą ekspozycję.

Wszystko za sprawą pojazdu i konstrukcji zabudowy. LAMBox oferuje przestrzeń o powierzchni 20 m3. Funkcjonalna i lekka zabudowa montowana jest na podwoziu samochodu dostawczego. Daje spore możliwości własnej konfiguracji.

Kto może tym kierować? Pracownik firmy – kierowca kat. B. Znika konieczność zatrudniania osób z uprawnieniami C+E lub B+E (osobowy z przyczepą).

Po zaparkowaniu jeden szybki ruch wystarczy, by dostać się do środka i wystartować z działaniami. Atrakcyjna wizualnie konstrukcja to odpowiedź na potrzeby klientów, ale i zmieniających się oczekiwań całego rynku. Musi być nowocześnie, atrakcyjnie, wszechstronnie i łatwo w obsłudze.

Kompaktowe wnętrze zabudowy pozwala na wyposażenie w niezbędny sprzęt czy meble. Możemy wdrożyć dedykowane rozwiązania. Wszystko po to, by stworzyć wszechstronne narzędzie nie wymagające angażowania dużego grona ludzi.

Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny, czyli showroom klasy premium

Jednobryłowa zabudowa przyciąga wzrok aerodynamicznym kształtem i atrakcyjnym wzornictwem. Przetłoczenia podkreślają walory wizualne i poprawiają aerodynamikę pojazdu.

W tym przypadku celem pojazdu jest prezentacja oferty i rozwiązań technicznych na pokazach w całej Polsce. Producent armatury łazienkowej klasy premium po podniesieniu uchylnej klapy odsłania  swoją ofertę skrytą za przezroczystymi i przesuwnymi drzwiami. W zasięgu wzroku dostrzegamy kluczowe rozwiązania techniczne.

Klient może je dotknąć, sprawdzić, przetestować. Pobliski ekran TV wyświetla aktualne newsy. W pobliżu stojaki z ulotkami. Pomysł na wszechstronny i atrakcyjny wizualnie pojazd nie skończył się na etapie projektowania wnętrza.

Oklejenie pojazdu dedykowaną grafiką zwiększa walory wizualne pojazdu i podkreśla jego charakter.

Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny w terenie

Piły tarczowe, wiertła, maszyny, talerze szlifierskie – takie produkty umieszczono w mobilnej sali szkoleniowej. Sprawdzony pomysł w nowatorskiej formule. Zabudowa w takiej konfiguracji wyruszyła w trasę do pożądanych przez firmę grupy odbiorców, pracowników w oddziałach firmy. Poniższy pojazd pełni rolę mobilnej sali szkoleniowej.

Mobilna ekspozycja pełni więc dwojaką rolę, wspiera strategię sprzedażową i buduje wizerunek firmy – nowoczesnej, otwartej, przyjaznej klientowi czy pracownikowi. W umysłach osób, które zetknęły się z takim pojazdem powstaje obraz firmy reagującej na zmiany w otoczeniu.

Mobilny… szlaban parkingowy

Wydawać się może, że niektórym kategoriom produktów przypisana jest tylko ekspozycja stacjonarna. Jeden ze światowych liderów w branży automatyki garażowej i przemysłowej wyszedł poza utarte schematy.

Uznał, że 20 m3 w zupełności wystarczy by zmieścić kilkanaście produktów ze swojej oferty, często w zminiaturyzowanej formie. Od rolety, poprzez wersję segmentowej bramy garażowej i przesuwnej po… szlaban. Swoje miejsce w przestrzeni wystawienniczej odnalazł także system płatności parkingowej.

Do szerokości zabudowy przystosowane segmentową bramę garażową, z którą klient może się zapoznać odwiedzając LAMBox tam, gdzie się pojawi.

Dowiedz się więcej o tym wariancie zabudowy: Mobilna wystawa w zabudowie LAMBox dla Nice Polska

Warto przy tym zwrócić uwagę na dwie otwierane klapy boczne, cztery wysuwane podesty, które otwierają wnętrze na potencjalnych widzów i zachęca do wejścia.

Wnętrze oświetlone ledami i w pełni wszechstronny mobilny pojazd ekspozycyjny jest otwarty na klientów.

Mobilny pojazd szkoleniowo-ekspozycyjny – podsumowanie

W sprzedaży bezpośredniej kontakt “twarzą w twarz” czy nawet krótka rozmowa są bezcenne. Tak buduje się przyjazne i długotrwałe relacje co może zaowocować zwiększoną szansą na sprzedaż. Rosną nasze notowania w oczach klienta, jeśli możemy dzielić się naszą wiedzą o każdej porze, w niemal każdym miejscu – mobilnie. Pojazd w konfiguracji pojazdu ekspozycyjnego to modelowy przykład na to, jak budować przewagę konkurencyjną za pomocą produktów użytecznych, nowoczesnych i atrakcyjnych wizualnie.

Pojedź do klienta i zaproś go do siebie.

Autor: Łukasz Dybalski

Zaakceptuj politykę prywatności czytaj dalej

Polityka prywatności serwisu www.lamar.com.pl 1. Informacje ogólne 1. Operatorem Serwisu www.lamar.com.pl jest spółka LAMAR SP Z O O (KRS: 0000340811 - SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, NIP: 9111975471, REGON: 021107150), Smardzów, ul. Wrocławska 36, 56-400 Oleśnica. 2. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób: a. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje. b. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. "ciasteczka"). c. Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego Provider, ul. Grabiszyńska 163, 53-439 Wrocław, NIP: 899-22-97-785 funkcjonującego pod adresem www.lamar.com.pl 2. Informacje w formularzach 1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika. 2. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP) 3. Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim. 4. Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu. 5. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego. 6. Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi. 3. Informacja o plikach cookies 1. Serwis korzysta z plików cookies. 2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu. 4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach: a. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; b. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu c. określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google. 5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. 6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. 7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. 8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. 9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics 10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie. 11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/ 4. Logi serwera 1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych. 2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać: a. Czas nadejścia zapytania, b. Czas wysłania odpowiedzi, c. Nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP, d. Informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP, e. Adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik, f. Informacje o przeglądarce użytkownika, g.Informacje o adresie IP. 3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony. 4. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem. 5. Udostępnienie danych 1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych. 2. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby. 3. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania. 6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę? 1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www 2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami: a. Internet Explorer b. Chrome c. Safari d. Firefox e. Opera f. Android g. Safari (iOS) h. Windows Phone i. Blackberry

Close